Megelégelték Brüsszelben Kovács Zoltán sorosozását, ki akarták zavarni a teremből

  • narancs.hu
  • 2019. december 10.

Belpol

Öt betű, S-sel kezdődik, Oros-sal végződik, mi az?

Nagy formában volt ma (is) Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációs államtitkár: Brüsszelben hallgatták meg Varga Judit igazságügyi minisztert és Palkovics László innovációs és technológiai minisztert a tavaly óta tartó 7. cikkelyes eljárás keretében. Ennek örömére Kovács reggel tízszer is sorosozott a Twittert, az  Instagramot és a Facebookot felhasználva.

Később sem csökkent a lelkesedése: míg az EU Tanácsa a második meghallgatását tartotta a cikkellyel kapcsolatban, Kovács élőben tudósított - persze a tőle megszokott módon és kreativitással. "A sorosisták megint egy ideológialag vezérelt politikai csatába rángatták bele az EU Tanácsát" - írta például, de sokszor bepötyögte a Soros Orchestra szóösszetételt is. Az ülés egyébként nem nyilvános, de nem a hívatlan tudósítóval volt a baj: Kovács felváltva ócsárolta a minisztereket, az Európai Bizottságot és az egyes országokat is.

 

Ez a jelen levőknek érthetően nem tetszett - az ülés végén Tytti Tuppurainen, a soros elnökség képviseletében felszólaló finn miniszter elfogadhatatlannak nevezte Kovács akcióját és magyarázatot kért tőle. Jean Asselborn luxemburgi külügyminiszter tovább ment: azt mondta, ha Kovács nem távozik azonnal, akkor elhagyja az üléstermet. Az EU-elnök ezután elmondta, írásban vár bocsánatkérést Magyarországtól. A magyar delegáció azonban közölte: mivel vége a meghallgatásnak, Kovács Zoltán már elhagyta az üléstermet.

A Népszava értesülései szerint az EU Tanácsa többek között az egyszínű, vagyis kizárólag Fidesz-delegáltakból álló Médiatanácsot, illetve a kormányzati médiamonopóliumot, a KESMA-t kérték számon Vargán és Palkovicson.

Via Népszava

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.