Mészáros köre alapozza a Fidesz új médiabirodalmát

  • narancs. hu
  • 2018. október 1.

Belpol

Mészáros Lőrinc köre készíti elő a Fidesz új, hatalmas médiabirodalmát.

A Kaposvári Törvényszéken bejegyezték a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványt, amely a 24.hu információi szerint az egységesülő fideszes médiabirodalom egyik kulcsintézménye lesz. A szervezet székhelye Balatonföldváron van, éppen azon a címen, ahová  Liszkay Gábor új, nonprofit vállalkozását, a Média Fundamentum Nonprofit Zrt.-t is bejegyezték.

Az ügyben Kertész József Tamás ügyvéd járt el, aki a Magyar Idők 2016-os cikke szerint „egy évtizede Jászai Gellért mellett dolgozik vezető jogtanácsosként. Kertész 2010-től igazgatósági tagja volt az SCD Groupnak is, amely a Jászai Gellért érdekeltségébe tartozó cégek és befektetések működtetését koordinálta”.

Jászai Gellért pedig a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó  Konzum elnök-vezérigazgatója, az Opus igazgatótanácsának tagja. Korábbi sajtóinformációk szerint ő készíti elő a hatalmas médiaholdingot. Kertész ügyvédi irodája egyébként képviselte már Mészáros Lőrincet is, az osztrák közszolgálati csatorna, az ORF elleni perében.

Kertész (és vele Jászai) feltűnése a portál szerint újabb jel arra, hogy a gigantikus médiaholding Mészáros érdekeltségébe tartozik majd. A jelenlegi információk szerint a médiabirodalom része lesz a most is Mészáros tulajdonában álló Mediaworks (a Nemzeti Sport, a megyei lapok és egy sor termék kiadója), a Modern Media Group (a Lokál és a 888 kiadója), a Magyar Idők, az Origo, a jobboldali rádiók és tévék nagyobbik része.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.