Milliós fizetéseket kapnak a közmédia propagandistái

  • narancs.hu
  • 2024. október 25.

Belpol

A hírolvasó és Császár Attila  „riporter” másfél milliót keres, Orbán Viktor  „mikrofonállványa” viszont euróban kapja vaskos fizetését.

Kiperelte a Demokratikus Koalíció (DK) a közmédia vezetőinek és meghatározó arcainak a 2023-as fizetésére vonatkozó adatait – közölte Gyurcsány pártja. A korábban műsorvezetőként ismert Kálmán Olga nem először szerzett így közérdekű adatokat, pedig a bérlista kiadását az állami televízió üzleti titokra hivatkozva elutasította, ezért a képviselőnő újra bírósághoz fordult. A bíróság első- és másodfokú ítélete után a Kúria is kimondta, hogy ezek közérdekű adatok, vagyis ki kell adni őket.

A 2022-es és 2023-as béradatok együtt lehetőséget adnak az összehasonlításra is. A pártközlemény szerint a két adatigénylésből az derül ki, hogy a köztévé „hírgyártói” 2022 és 2023 között átlagosan 15 százalékos fizetésemelést zsebeltek be, de voltak kiugró esetek is. Németh Zsolt hírigazgató fizetése a párt közlése szerint 2022 és 2023 között például 1,6 millióról 2 millió 690 ezer forintra emelkedett.

A közlemény az MTVA további prominens munkavállalóinak is ismertette 2023-as bérviszonyait, így kiderült, hogy:

  • Nagy Katalin brüsszeli tudósító, aki korábban Orbán Viktor miniszterelnök állandó pénteki reggeli interjúztatója volt, forintban számolva több mint 2 millió 280 ezer forintot keres, de euróban kapja a fizetését,
  • Meszes Boglárka, aki arról vált széles körben ismertté, hogy korábban egyszer élő adásban mondta be, hogy az újságíró „kérdésekkel provokált”, havi 1 millió 521 ezer forintnak örülhet hó elején,
  • Császár Attila vezető politikai riporter 1 millió 470 ezer forintos fizetést kap,
  • Lánczi Tamás, aki azóta már a Szuverenitásvédelmi Hivatalt vezeti, 2023-ban 2 millió 450 ezer forintot keresett havonta a közmédiánál,
  • Siklósi Beatrix pedig havi 1,9 millió forint fizetést vett fel.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése. 

Desperados Waiting for the Train

  • - turcsányi -

Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni). 

Lentiből a világot

Nézőként már hozzászoktunk az előadások előtt kivetített reklámokhoz, így a helyünket keresve nem is biztos, hogy azonnal feltűnik: itt a reklám már maga az előadás. Kicsit ismerős az a magabiztosan mosolygó kiskosztümös nő ott a képen, dr. Benczés Ágnes Judit PhD, MBA, coach, csak olyan művien tökéletesre retusálták, kétszer is meg kell nézni, hogy az ember felismerje benne Ónodi Esztert.

Crescendo úr

A Semiramis-nyitánnyal kezdődött koncert, és a babiloni királynőről szóló opera szimfonikus bombákkal megtűzdelt bevezetője rögtön megalapozta az este hangulatát. Szépen adta egymásnak a dallamokat a klarinét, a fuvola, a pikoló, a jellegzetes kürttéma is könnyed fesztelenségét domborította Rossini zenéjének, akit a maga korában Signore Crescendónak gúnyoltak nagy ívű zenekari hegymászásai okán. A Danubia Zenekarra a zárlatban is ilyen crescendo várt.