Nem árulják el, milyen programon vettek részt a kormánypárti médiumok vezetői a Karmelitában

  • narancs.hu
  • 2023. november 7.

Belpol

Egymás után sétált ki a kordonnal elzárt Színház utcából Bencsik András, Gajdics Ottó és a TV2 hírigazgatója.

Sem Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke, sem a Rogán Antal alá tartozó Kormányzati Tájékoztatási Központ nem ad tájékoztatást arról, hogy mit keresett, milyen programon vett részt múlt kedden a Karmelitában, Orbán Viktor és Rogán Antal közös munkahelyén három kormánypárti médium fő tartalomfelelőse – írja a hvg.hu.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Bencsik Andrásról, a kormánypárti Demokrata főszerkesztőjéről, Gajdics Ottóról, a KESMA alá tartozó Szabad Föld főszerkesztőjéről, valamint Szalai Vivienről, a TV2 hírigazgatójáról van szó, akikkel néhány perc különbséggel futott össze Gelencsér Ferenc Momentum-elnök, amikor október 31-én megpróbált átsétálni a kordonnal elzárt Színház utcán.

Szerettem volna áthaladni a Színház utcán, ami egy közterület. Sajnos azonban ma sem sikerült. Az viszont újra kiderült, hogy vannak kivételes személyek, akik egyenlőbbek mindannyiunknál, rájuk valamilyen különös okból más szabályok vonatkoznak…🤷🏻‍♂️

Posted by Gelencsér Ferenc on Tuesday, October 31, 2023

Az elhíresült kordont, amely kétoldalról zárja le a Színház utcát, a Momentum Hadházy Ákos képviselővel – vagy nélküle – többször is lebontotta már. A kordont eredetileg azzal a magyarázattal húztak fel, hogy építési területet határol, de később rendőrségi közlemény is nyilvánvalóvá tette, hogy objektumvédelmi okokból áll. Így akadályozzák meg, hogy az újságírók megszólítsák azokat, akik a miniszterelnökhöz mennek.

Gelencsér Ferenc egy héttel ezelőtti videójából derült ki, hogy ő ugyan nem léphetett be a kerítés mögé, viszont látta kijönni a Karmelitából Bencsiket, Gajdicsot és Szalait. Bár a kordonon tábla figyelmeztet, hogy „építési területről” van szó, ahová „védőfelszerelés nélkül és illetékteleneknek belépni tilos”, az említettek nem viseltek sisakot, így valószínűlg nem az építkezésen dolgoztak. A hvg.hu emlékeztetett, a Momentum politikusa által közzétett videón hármojuk mellett feltűnik még Csermely Péter, a szintén a KESMA-hoz tartozó Mediaworks vezérigazgató-helyettese és Szajlai Csaba, a kormánypárti Világgazdaság főszerkesztője is.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül.