Nem marad kormányszóvivő Szentkirályi Alexandra

  • narancs.hu
  • 2024. március 14.

Belpol

Nem látjuk többet Gulyás Gergely mellett. 

Csütörtökön derült ki, hogy a Fidesz főpolgármester-jelöltje Szentkirályi Alexandra lesz, ha Kövér László vezette Országos Választmány is áldását adja erre. A Magyar Közlönyben ezzel párhuzamosan megjelent, hogy visszavonják Szentkirályi hazai kommunikációért és az országmárka kialakításáért felelős kormánybiztosi posztról. 

A Fidesz lehetséges jelöltje egyébként a Facebook-oldalán közölte, elfogadta a felkérést. Mint fogalmazott, „a nemzet fővárosa ma Gyurcsány Ferenc fogságában van, ő csinált főpolgármestert Karácsony Gergelyből, majd ő tette a nyakába a saját, levitézlett embereit”. 

Karácsony Gergely pedig azt reagálta, hogy a főpolgármester nem a kormány szóvivője, hanem a budapestieké. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.