"Oligarchák! A nemzeti szolidaritásban rátok is számítunk!" – Fekete-Győr András az elmúlt 10 év legnagyobb haszonélvezőire is számít a válságkezelésben

  • narancs.hu
  • 2020. április 4.

Belpol

"Fizessünk be közösen a védekezési alapba!"

"Érdeklődéssel figyeltem az elmúlt napokban, hogyan fizeti ki a Fidesz a járvány leple alatt az övéit: Mészáros Lőrinc 20 milliárd forint közpénzből épít vízi élményparkot abban a Győrben, ahol a város majd' komplett vezetését koronavírus-fertőzéssel ápolják. Tiborcz István 2 milliárdot kapott kikötőfejlesztésre. Schmidt Máriának pedig budai luxus ingatlanokat osztogat a Kormány – ingyen" – írja Fekete-Győr András a Facebook oldalán.

A Momentum vezetője mindeközben arról is beszámol, hogy pártja pár nap alatt az éves állami támogatásának 10 százalékát, 4,2 millió forintot gyűjtött össze a momentumos koronavírus alapba, amiből védőfelszerelésekkel támogatják az egészségügyi dolgozókat.

"Megértem, hogy a nemzeti szolidaritás jegyében a pártok állami támogatását is a járvány elleni védekezési alapba csatornázzuk – még akkor is, ha a mögöttes szándék sokkal inkább az ellenzéki pártok nehezebb helyzetbe hozása volt. Az a nyomatékos kérésünk, hogy a megszorításokból bejövő források ez egyszer ne a fideszes oligarchákat gazdagítsák, hanem a megélhetési válságba kerülő polgártársainkat segítsék a bajban!"

Fekete-Győr azt a kéri, hogy a Fidesz-KDNP-kormány ugyanolyan szolidaritást várjon el "Rogán Antal propagandaminisztertől is, aki 150 milliárdot kapott propagandára", valamint azt szeretné, ha az atlétikai stadionra fordított 170 milliárd ugyancsak a védekezési alap részét képezné.

"Végezetül az a tiszteletteljes kérésünk, hogy a nemzeti szolidaritás jegyében az elmúlt 10 év legnagyobb haszonélvezői, az Orbán-család, Mészáros Lőrinc, Garancsi István és társaik is hozzanak áldozatot a nemzetért! Fizessünk be közösen a védekezési alapba!"

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.