"Oligarchák! A nemzeti szolidaritásban rátok is számítunk!" – Fekete-Győr András az elmúlt 10 év legnagyobb haszonélvezőire is számít a válságkezelésben

  • narancs.hu
  • 2020. április 4.

Belpol

"Fizessünk be közösen a védekezési alapba!"

"Érdeklődéssel figyeltem az elmúlt napokban, hogyan fizeti ki a Fidesz a járvány leple alatt az övéit: Mészáros Lőrinc 20 milliárd forint közpénzből épít vízi élményparkot abban a Győrben, ahol a város majd' komplett vezetését koronavírus-fertőzéssel ápolják. Tiborcz István 2 milliárdot kapott kikötőfejlesztésre. Schmidt Máriának pedig budai luxus ingatlanokat osztogat a Kormány – ingyen" – írja Fekete-Győr András a Facebook oldalán.

A Momentum vezetője mindeközben arról is beszámol, hogy pártja pár nap alatt az éves állami támogatásának 10 százalékát, 4,2 millió forintot gyűjtött össze a momentumos koronavírus alapba, amiből védőfelszerelésekkel támogatják az egészségügyi dolgozókat.

"Megértem, hogy a nemzeti szolidaritás jegyében a pártok állami támogatását is a járvány elleni védekezési alapba csatornázzuk – még akkor is, ha a mögöttes szándék sokkal inkább az ellenzéki pártok nehezebb helyzetbe hozása volt. Az a nyomatékos kérésünk, hogy a megszorításokból bejövő források ez egyszer ne a fideszes oligarchákat gazdagítsák, hanem a megélhetési válságba kerülő polgártársainkat segítsék a bajban!"

Fekete-Győr azt a kéri, hogy a Fidesz-KDNP-kormány ugyanolyan szolidaritást várjon el "Rogán Antal propagandaminisztertől is, aki 150 milliárdot kapott propagandára", valamint azt szeretné, ha az atlétikai stadionra fordított 170 milliárd ugyancsak a védekezési alap részét képezné.

"Végezetül az a tiszteletteljes kérésünk, hogy a nemzeti szolidaritás jegyében az elmúlt 10 év legnagyobb haszonélvezői, az Orbán-család, Mészáros Lőrinc, Garancsi István és társaik is hozzanak áldozatot a nemzetért! Fizessünk be közösen a védekezési alapba!"

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.