Ombudsmani vizsgálat indul a vasalódeszkán úszást oktató tanár meghurcolása miatt

  • narancs.hu
  • 2020. június 13.

Belpol

A vicces videó készítése óta a tanár nem taníthat, az ombudsman a tankerületi vezető ellen indított vizsgálatot.

Előbb meghurcolta a tankerület a makói testnevelőtanárt, aki egy vicces videóval próbálta motiválni a diákjait a digitális oktatás kezdetén, most viszont az ombudsman a tankerületi igazgató ellen indított vizsgálatot – írja a hvg.hu.

Vezsenyi László, a Makói József Attila Gimnázium tanára még a digitális oktatás bevezetése után készített egy humoros videót arról, hogy a digitális testenevelésóra keretében egy vasalódeszkán fekve hogyan kell gyakorolni az úszást. Íme:

A tanár azért készítette a videót, mert a diákokat szerette volna motiválni, de másnap azzal hívták fel, hogy le kell szednie a videót a YouTube-ról, mert a tankerületi igazgató felháborodott rajta. A pedagógustól elvették a csoportjait is, és még aznap letiltották a tanításról.

Írásbeli figyelmeztetést is kapott, amely szerint "az iskola tanárához méltatlan módon, nem kellő komolysággal és szakmaisággal oktatott", és hogy egy vizsgálat megerősítette, hogy nem az adott helyzetnek megfelelően járt el. Azt is kiadták a pedagógusnak, hogy tanulmányoznia kell a Nemzeti Pedagóguskar etikai kódexét és a Nemzeti alaptantervet. A tankerület vezetője azt is elvárta volna, hogy az igazgató ezekből kérdezze ki a testnevelőtanárt, de ez utóbbitól az igazgató végül eltekintett.

Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője a pedagógus panaszára azt válaszolta, hogy az őt büntető tankerületi vezetőhöz fordulhat a panaszával.

A hvg.hu azonban úgy tudja, Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa a hír nyilvánosságra kerülése után úgy ítélte meg, hogy a tanárt emberi méltóságában sértette a makói tankerületi igazgató döntése, ezért hivatalból azonnali vizsgálatot indított a tankerületi igazgató ellen.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.