Ombudsmani vizsgálat indul a vasalódeszkán úszást oktató tanár meghurcolása miatt

  • narancs.hu
  • 2020. június 13.

Belpol

A vicces videó készítése óta a tanár nem taníthat, az ombudsman a tankerületi vezető ellen indított vizsgálatot.

Előbb meghurcolta a tankerület a makói testnevelőtanárt, aki egy vicces videóval próbálta motiválni a diákjait a digitális oktatás kezdetén, most viszont az ombudsman a tankerületi igazgató ellen indított vizsgálatot – írja a hvg.hu.

Vezsenyi László, a Makói József Attila Gimnázium tanára még a digitális oktatás bevezetése után készített egy humoros videót arról, hogy a digitális testenevelésóra keretében egy vasalódeszkán fekve hogyan kell gyakorolni az úszást. Íme:

A tanár azért készítette a videót, mert a diákokat szerette volna motiválni, de másnap azzal hívták fel, hogy le kell szednie a videót a YouTube-ról, mert a tankerületi igazgató felháborodott rajta. A pedagógustól elvették a csoportjait is, és még aznap letiltották a tanításról.

Írásbeli figyelmeztetést is kapott, amely szerint "az iskola tanárához méltatlan módon, nem kellő komolysággal és szakmaisággal oktatott", és hogy egy vizsgálat megerősítette, hogy nem az adott helyzetnek megfelelően járt el. Azt is kiadták a pedagógusnak, hogy tanulmányoznia kell a Nemzeti Pedagóguskar etikai kódexét és a Nemzeti alaptantervet. A tankerület vezetője azt is elvárta volna, hogy az igazgató ezekből kérdezze ki a testnevelőtanárt, de ez utóbbitól az igazgató végül eltekintett.

Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője a pedagógus panaszára azt válaszolta, hogy az őt büntető tankerületi vezetőhöz fordulhat a panaszával.

A hvg.hu azonban úgy tudja, Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa a hír nyilvánosságra kerülése után úgy ítélte meg, hogy a tanárt emberi méltóságában sértette a makói tankerületi igazgató döntése, ezért hivatalból azonnali vizsgálatot indított a tankerületi igazgató ellen.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.