Pintér Sándor hihetetlenül őszinte megnyilvánulása

  • narancs.hu
  • 2017. június 29.

Belpol

Ő sem tudhat mindent.

Pintér Sándor belügyminiszter úgy tájékoztatta az Eötvös Károly Intézetet, hogy nincsen tudomása arról, hogy az intézetet, illetve annak bármely munkatársát megfigyelték volna a felügyelete alá tartozó szolgálatok – közölte Majtényi László, az Eötvös Károly Intézet elnöke az MTI-vel.

Mindennek azért van jelentősége, mert 2016 szeptemberében Németh Szilárd (Fidesz), az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságának alelnöke kérte a bizottságot és a titkosszolgálatokat „a Soros-hálózattal együttműködő szervezetek” – köztük az EKINT tevékenységének átvilágítására, márciusban pedig a Mandinernek már azt mondta, több pénzt kaptak bizonyos szervezetek, mint amit bevallottak beszámolóikban. „Amit a szolgálatoktól meghallgathattam a nemzetbiztonsági bizottságban (…) világos, hogy itt sokkal, de

sokkal nagyobb lóvé

van a háttérben” – mondta Németh, amiért is az Eötvös Károly Intézet az Alkotmányvédelmi Hivatalt felügyelő belügyminiszterhez fordult azzal kérdéssel, hogy az intézetet vagy bármely munkatársát megfigyelték-e. Majtényi ma ismertette Pintér Sándor belügyminiszter válaszát. Ezek szerint Pintér nem tud az intézetet érintő megfigyelésről.

false

 

Fotó: MTI – Szigetváry Zsolt

Ám ez nem azt jelenti, hogy a belügyminiszter cáfolta volna a rezsihuszárt, mivel Pintér azt is közölte, hogy a felügyelete alá tartozó szervek is önálló adatkezelők, így neki sincs teljes rálátása a titkosszolgálatok döntéseire, intézkedéseire.

Azt viszont nem közölte, hogy ha neki sincs, akkor kinek van?

Majtényi most bejelentette, az intézet most valamennyi titkos információgyűjtést végző szolgálat vezetőjéhez, az azokat felügyelő másik két miniszterhez, továbbá az igazságügyi miniszterhez fordult, hogy megtudják, voltak-e megfigyelés alanyai.

Most már csak a kérdés, hogy szálak kinél futnak össze: a Nagy Testvérnél vagy Németh Szilárdnál?

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.