Semjén Zsolt törvénymódosításával több értékes ingatlan az SZFE alapítványához kerülne

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 22.

Belpol

Az OSZMI, a Bajor Gizi Színészmúzeum és a múzeum melletti beépítetlen terület is.

Újabb értékes budai ingatlanok kerülhetnek az SZFE és az azt fenntartó Színház- és Filmművészetért Alapítványhoz. Kedden került fel a parlament honlapjára Semjén Zsolt több jogszabályt módosító javaslatcsomagja, amit a napi.hu vett észre. Eszerint az állam tulajdonából ingyen az SZFE alapítványáé lehetne „közfeladatai ellátásának elősegítése céljából” az eddig a Petőfi Irodalmi Múzeum tagintézményeként működő Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet (OSZMI), az OSZMI kiállítóhelyeként működő Bajor Gizi Színészmúzeum az ingóságaival együtt, valamint a színészmúzeum mellett egy külön helyrajzi számon lévő, beépítetlen terület is.

A három ingatlanból kettőt, a színészmúzeum melletti területet és akár az OSZMI épületét a törvénytervezet szerint az alapítvány el is adhatja, a bevételt pedig az „alaptevékenységét szolgáló infrastruktúra-fejlesztési célok megvalósítására köteles fordítani”. Működési költségek finanszírozására nem használható fel az összeg. Arról, hogy az OSZMI épületének esetleges eladása során, mi történne az OSZMI-val, nem szól a törvényjavaslat.

Mint ismert, már korábban az SZFE tulajdonába került az államtól az egyetem Szentkirályi utcai és a Vas utcai épülete, az Akácfa utcai kollégiumi ingatlan és a Rákóczi úti, az Uránia Nemzeti Filmszínháznak is otthont adó ingatlan, valamint az alapítvány megkapta az Urániát működtető Nemzeti Filmszínház Nonprofit Kft. üzletrészeit is.

(napi.hu)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.