Semmilyen botrány nem számít: Orbánék nem engedik el Farkas Flórián kezét

  • narancs.hu
  • 2018. június 3.

Belpol

Jól szolgált.

A fideszes bulin, azaz a kötcsei találkozón az atv.hu tudósítója tette fel a mindenkit izgató kérdést Balog Zoltánnak, nevezetesen, hogy mi lesz Farkas Flóriánnal. Arról az emberről van szó, aki az újságírók elől rendszeresen menekült, és a vezetése alatt az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) 1,6 milliárd forintot költött el szabálytalanul a romák felzárkóztatási programjára. Könnyen lehetett tehát arra gondolni, hogy Farkas Flórián nem túl dicső karrierjének vége, és mostantól nem szavaz neki bizalmat Orbán Viktor. Főleg annak fényében, hogy az új ciklusban már Balog Zoltán látja el a romák felzárkóztatásáért felelős posztot, ami nemrég még Farkas tulajdona volt.

Farkas Flórián a munka világa felé tekint

Farkas Flórián a munka világa felé tekint

Fotó: Mészáros János/MTI

De nem, a NER-ben nem így mennek a dolgok!

Balog Zoltán ugyanis azt mondta az atv.hu-nak, hogy erről szó sincs, „mindenki munkájára szükség van”.

Vagyis Farkas Flórián folytathatja, ahogy folytatja Hegedűs Zsuzsa is, aki az új ciklusban is miniszterelnöki biztos lesz, pedig az alapítványa körül nagyon súlyos ügyeket tártunk fel.

Borítókép: MTI/Mészáros János

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.