Soros nem láthatja Stefkát

  • narancs.hu
  • 2017. április 27.

Belpol

Nem tudja, mit veszít.

Az, ugye, megvan, hogy a kormány álcivileket röptetett Brüsszelbe, hogy ott mellette tüntessenek? Igen, igen, a dicső eseményre, vagyis a CÖF tüntetésére tegnap került, illetve került volna sor, de a demonstrációt fel kellett oszlatni, mert rossz napra kértek engedélyt. És amúgy is baj volt a kommunikációval, mert a helyszínre érkező rendőrök nem beszéltek magyarul. A megfilmesítés jogait alighanem már meg is vásárolta a Monty Python, kis szerencsével Stefka Istvánt Michael Palin, míg Csizmadia Lászlót John Cleese fogja alakítani. Felkészülés gyanánt nyilván megtekintik a mai, immár jó időben, ám kissé szerencsétlen helyen zajló, ötvenfős tüntetést is, melyről a hvg.hu számol épp be:

„Olyan messze vannak a bizottságtól, hogy a csütörtökön Jean-Claude Junckerhez megbeszélésre érkező Soros György nem lát belőlük semmit. Igaz, más sem. Még az Echo Tv is átment a milliárdos üzletember fogadására.

A CÖF talán azért tüntetett messzebb az épülettől, mert nigeri polgárok egy csoportja jobb helyet szerzett a Schuman téren. Mint megtudtuk, ők választási csalásra akarják felhívni a figyelmet, és hazájuk elnöke ellen tüntetnek. Létszámban ők is voltak annyian, mint a CÖF, de a magyar akciót dicséri, hogy zászlókban sokkal felkészültebbek voltak.”

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.