Soros nem láthatja Stefkát

  • narancs.hu
  • 2017. április 27.

Belpol

Nem tudja, mit veszít.

Az, ugye, megvan, hogy a kormány álcivileket röptetett Brüsszelbe, hogy ott mellette tüntessenek? Igen, igen, a dicső eseményre, vagyis a CÖF tüntetésére tegnap került, illetve került volna sor, de a demonstrációt fel kellett oszlatni, mert rossz napra kértek engedélyt. És amúgy is baj volt a kommunikációval, mert a helyszínre érkező rendőrök nem beszéltek magyarul. A megfilmesítés jogait alighanem már meg is vásárolta a Monty Python, kis szerencsével Stefka Istvánt Michael Palin, míg Csizmadia Lászlót John Cleese fogja alakítani. Felkészülés gyanánt nyilván megtekintik a mai, immár jó időben, ám kissé szerencsétlen helyen zajló, ötvenfős tüntetést is, melyről a hvg.hu számol épp be:

„Olyan messze vannak a bizottságtól, hogy a csütörtökön Jean-Claude Junckerhez megbeszélésre érkező Soros György nem lát belőlük semmit. Igaz, más sem. Még az Echo Tv is átment a milliárdos üzletember fogadására.

A CÖF talán azért tüntetett messzebb az épülettől, mert nigeri polgárok egy csoportja jobb helyet szerzett a Schuman téren. Mint megtudtuk, ők választási csalásra akarják felhívni a figyelmet, és hazájuk elnöke ellen tüntetnek. Létszámban ők is voltak annyian, mint a CÖF, de a magyar akciót dicséri, hogy zászlókban sokkal felkészültebbek voltak.”

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.