Stummer: egyelőre nem lesz Orbán-alagút

  • narancs.hu
  • 2021. február 25.

Belpol

Mármint a Puskás Aréna alatt, állítja a jobbikos képviselő a közösségi oldalon megjelent videójában.

Kedden jelentette be a nemzetbiztonsági bizottság elnöke, a jobbikos Stummer János, egy Facebookon közzétett videóban, hogy állítólag titkosítva akarnak Orbán Viktor számára saját alagutat építeni a Puskás Arénába. A videóban Stummer azt állította, hogy 2 milliárd forintba kerülhet az építkezés, és hogy a kormány elképzelését a nemzetbiztonsági bizottság közreműködésével rejtenék el titkosítás útján a nyilvánosság elől. A tervről Stummer hétfőn szerzett tudomást. A fideszes többségű bizottság pedig Halász János, Lezsák Sándor, Móring József és Hubay György szavazataival a titkosítás mellett határozott.

A Magyar Narancs telefonon érte utol a képviselőt, aki elmondta, egyelőre nem szeretne további részleteket nyilvánosságra hozni a tervről. Hiszen tisztában van vele, hogy ez olyan információ, ami miatt minden lépését jól meg kell gondolnia. Hozzátette, csütörtökön Pintér Sándor belügyminiszterrel fog találkozni, hogy az ügyről beszéljenek. Ahogy megosztotta azt is, mi volt a politikai célja az információ közzétételével.

Stummer János lapunknak úgy fogalmazott, elsődleges politikai célja annak megakadályozása volt, hogy nemzetbiztonsági pecsétet kapjon, valamint a nyilvánosság kizárásával, nyílt közbeszerzési pályázat nélkül történjen mindenféle olyan beruházás, mely a kormány számára esetleg kellemetlen lehet, vagy politikai gondot, kommunikációs problémát okozhat.

A jobbikos képviselő ma újabb videót osztott meg a közösségi oldalán, miután – ahogy fogalmaz – Pintér Sándornál járt, ahol „egy egyenes és karakán” beszélgetésen vett részt. Stummer a beszámolója szerint azt kérte a belügyminisztertől, hogy az alagút építését halassza el a kormány a 2022-es országgyűlési választásokat követő időszakra. „Amennyiben erre nem hajlandóak – mondja Stummer –, írjanak ki a beruházásra nyílt közbeszerzést, és a továbbiakban ne fordulhasson elő, ami ezen a héten megtörtént, hogy egy olyan ügy kerüljön a nemzetbiztonsági bizottság elé, amelyről utólag kiderül, hogy nem is kellett volna titkosítani, és semmilyen titkolnivaló nem volt benne.”

Egyelőre nem lesz Orbán-alagút, és ahogy a Kormány tervezte, már biztosan nem is lesz!

Egyelőre nem lesz Orbán-alagút, és ahogy a Kormány eddig tervezte, már biztosan nem is lesz!

Posted by Stummer János on Thursday, February 25, 2021
 

A képviselő azzal fejezi be beszámolóját, hogy Pintér Sándor belügyminisztertől ígéretet kapott, hogy össze fog hívni egy szakértői egyeztetést az ügyben, amin Stummer is részt vehet majd, és ezután kerülhet ismét a nemzetbiztonsági bizottság elé az alagút kérdése.

Az ugyanakkor nem derül ki Stummer János videójából, hogy mindez miért jelentené azt, hogy „egyelőre nem lesz Orbán-alagút”, ahogy a bejegyzés címe állítja, illetve az sem világos, hogy a nemzetbiztonsági bizottság miért ne titkosíthatná ismét a beruházás részleteit, ha egyszer az vissza fog kerülni a bizottság elé.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.