Tarlós ötletekkel bombázza Orbánt

  • narancs.hu
  • 2020. május 12.

Belpol

Többek között „sietve” összevonná a MÁV-ot és a Volánt.

„Most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne (média, ellenzék, szakszervezetek)” – idézi a Népszava Tarlós István Orbán Viktornak küldött levelét, amely a lap birtokába került. A volt főpolgármester, aki jelenleg országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottként dolgozik, 19 pontban szedte össze a járvány idején meghozandó közlekedési tárgyú javaslatait.

Tarlós szerint többek között

- el lehetne csúsztatni, de akár véglegesen el lehetne hagyni a fogaskerekű-projektet

- nincs szükség a libegő megújítására

- viszont fontos lenne az M1-es metró bővítése és korszerűsítése. A levél szerint ez a leginkább támogatandó közlekedési beruházás, bár az nem derül ki, hogy miért.

- be kellene zárni az M0-ás körgyűrűt, az eredeti nyugati és északi nyomvonalon

- átmenetileg fel kellene függeszteni az autópálya-útdíjak fizetését

- módosítani kellene a Közbeszerzési Törvényt

- elvethető az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését is, mert nagyon drága és nem gazdaságos. A levélben pedig arról ír, hogy korábban ezt a projektet csak a XVI. és XVII. kerületi fideszes polgármesterek kedvéért támogatta.

- elmaradhat a budai fonódó második üteme is, amit a Garancsi-féle BudaPart lakóparkot és irodanegyedet kötné be a közösségi közlekedési hálózatba. Erre Tarlós szerint azért nincs szükség, mert az „oda pályázó emberek jövedelmi átlagszínvonala, úgysem az ígéri, hogy tömegközlekedésre hangolódnának.”

- halasztható az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása, a 2-es villamos vonalának felújítása és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréje is.

Itt a friss Narancs!

Nyissa ki bátran! Próba, szerencse: Mire számíthatunk a járványügyi lazítások után? Matematikus, fizikus, hálózatkutató szakértők segítenek megérteni a várható kimeneteleket. Jótékonykodás vagy biznisz? Kína is csak egy kis szeretetre vágyik! A maszkdiplomáciáról és a propagandáról Luke Patey first class külpolitikai elemzőt B. Simon Krisztián kérdezte. (Spoiler: hiába.)

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.