"Új korszak" – így reagált a kormány Trócsányi kinevezésére

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 10.

Belpol

A magyar kormány új korszakot vár, leginkább az unió bevándorláspolitikájában.

A magyar kormány új korszakot vár az unió bevándorláspolitikájában – így reagált a Kormányzati Tájékoztatási Központ Ursula Von der Leyen bejelentésére a biztosokkal kapcsolatosan.

A magyar kormány megelőlegezett bizalommal, de határozott elvárásokat támaszt a hamarosan megalakuló új Európai Bizottság iránt. Bíznak benne, hogy olyan új Európai Bizottság fog felállni, amely kiegyensúlyozottabb, józanabb uniós vezetést hoz és új korszakot nyit az unió bevándorláspolitikájában is.

A magyar emberek egyértelművé tették, azt várják az új brüsszeli vezetéstől, hogy állítsa meg bevándorlást, védje meg a nemzetek Európáját és a keresztény kultúrát – olvasható a közleményben.

A kormány tájékoztatása szerint Trócsányi László a magyar kormány biztosjelöltjeként, az új Európai Bizottság leendő biztosaként is ezeket az értékeket vallja. Ezért számítanak rá, hogy megválasztását az Európai Parlament bevándorláspárti erői minden erejükkel megpróbálják majd megakadályozni. A magyar biztosjelöltnek szánt szomszédságpolitika és EU bővítése terület az egyik legfontosabb portfólió és lehetőség arra, hogy az Európa Unió újabb tagállamokkal erősödjön.

Fontos cél a balkáni országok stabilizálása, a migráció megállítása érdekében is – áll a Kormányzati Tájékoztatási Központ közleményében.

Von der Leyen kinevezéséről szóló publicisztikánkat itt olvashatják:

Megindokolni is nehéz, hogy mivel érdemelte ki éppen Ursula von der Leyen az EB elnöki posztját

Mintha kalapból húzták volna ki a nevét: kényszerítő erejű érvek végképp nem léteznek, ám akár csak meggyőzően indokolni is nehéz, mivel érdemelte ki éppen Ursula Gertrud von der Leyen az Európai Bizottság, vagyis lényegében az Európai Unió kormányának elnöki posztját a kontinens politikai elitjének a tagjai közül.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.