Új vonatokról csúszhat le a magyar vasút

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 9.

Belpol

A kormányzati jóváhagyás még nem érkezett meg a már megbeszélt beszerzésre. 2017 óta nem szereztünk be új vonatokat.

Elbukhat a kormány 9+4 darab intercity kivitelű motorvonatot, mert bár a Sopron-Budapest, illetve Szombathely-Budapest vonalon közlekedő vasutak beszerzéséről már megállapodtak a GYSEV Zrt-vel, szeptember 19-én lejár az a határidő, ami szerződés aláírása és a finanszírozás biztosítása és a szerződés életbeléptetése közt eltelhet. A beszerzésre a kormányzati jóváhagyás nem érkezett meg. A Telexnek azt válaszolta az ezzel foglalkozó közlekedési minisztérium, hogy „az ügy folyamatban van”. 

Közlekedés - Budapest - Vonatok a kelenföldi  pályaudvaron

 
 
Fotó: Jászai Csaba
 

A Stadler és a GYSEV Zrt. másfél éves tendereztetési folyamat után, 2024. március 19-én kötött szerződést új intercity villamos motorvonatok szállításáról. A tenderen a Stadler és a Siemens vett részt, míg a közel másfél évig tartó folyamat végén a Stadler és a GYSEV Zrt. 2024. március 19-én kötött szállítási szerződést az új intercity villamos motorvonatok szállításáról. Az aláírt szerződés egy kilenc járműből álló alapmegrendelésből és egy maximum négy darab járműre vonatkozó opcióból áll, ami összesen 3640 új, intercity színvonalú ülőhelyet jelent.

A lap kiemeli, jelenleg a GYSEV beszerzése az egyetlen olyan azonnal végrehajtható projekt, amely új vasúti járműveket hozna az országba, az első így is csak három év múlva állhat forgalomba. A MÁV utoljára 2017-ben írt alá olyan járműbeszerzésre vonatkozó szerződést, amely életbe is lépett, azóta a kormányzati megszorítások miatt több beszerzéstől is visszaléptek.

Az idei nyár végére a MÁV gyakorlatilag összeomlott: egész Európában a magyar vasút késte az egyik legtöbbet, a kocsikban a hőségriadó alatt csak elvétve működött a klímaberendezés.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.