Elbukhat a kormány 9+4 darab intercity kivitelű motorvonatot, mert bár a Sopron-Budapest, illetve Szombathely-Budapest vonalon közlekedő vasutak beszerzéséről már megállapodtak a GYSEV Zrt-vel, szeptember 19-én lejár az a határidő, ami szerződés aláírása és a finanszírozás biztosítása és a szerződés életbeléptetése közt eltelhet. A beszerzésre a kormányzati jóváhagyás nem érkezett meg. A Telexnek azt válaszolta az ezzel foglalkozó közlekedési minisztérium, hogy „az ügy folyamatban van”.
A Stadler és a GYSEV Zrt. másfél éves tendereztetési folyamat után, 2024. március 19-én kötött szerződést új intercity villamos motorvonatok szállításáról. A tenderen a Stadler és a Siemens vett részt, míg a közel másfél évig tartó folyamat végén a Stadler és a GYSEV Zrt. 2024. március 19-én kötött szállítási szerződést az új intercity villamos motorvonatok szállításáról. Az aláírt szerződés egy kilenc járműből álló alapmegrendelésből és egy maximum négy darab járműre vonatkozó opcióból áll, ami összesen 3640 új, intercity színvonalú ülőhelyet jelent.
A lap kiemeli, jelenleg a GYSEV beszerzése az egyetlen olyan azonnal végrehajtható projekt, amely új vasúti járműveket hozna az országba, az első így is csak három év múlva állhat forgalomba. A MÁV utoljára 2017-ben írt alá olyan járműbeszerzésre vonatkozó szerződést, amely életbe is lépett, azóta a kormányzati megszorítások miatt több beszerzéstől is visszaléptek.
Az idei nyár végére a MÁV gyakorlatilag összeomlott: egész Európában a magyar vasút késte az egyik legtöbbet, a kocsikban a hőségriadó alatt csak elvétve működött a klímaberendezés.