Ujhelyi: nincs érdemi felelőse az oltási tervnek

  • narancs.hu
  • 2021. január 23.

Belpol

A politikus szerint egyetlen minisztérium sem vállalta adatkezelőként a felelősséget.

Nincs konkrét és érdemi felelőse az oltási tervnek Magyarországon, egyetlen minisztérium sem vállalta ugyanis adatkezelőként a felelősséget érte - mondta Ujhelyi István (MSZP) európai parlamenti (EP-) képviselő szombati online sajtótájékoztatóján.

Mindez abból a két hónapig tartó levelezésből derült ki, amelyet Ujhelyi folytatott a kormány különböző minisztériumaival - az egészségügyért felelős Emberi Erőforrások Minisztériumával, a Miniszterelnökséggel, valamint a belügyi és a külügyi tárcával. Az pedig továbbra sem köztudott, hogy ha ezek a minisztériumok nem, akkor mely kormányzati szerv felelős az oltási tervért.

Miközben Magyarországon csak egy "totószelvénynél rövidebb oltási tervecske" érhető egyelőre el nyilvánosan, addig például Spanyolországban, Németországban vagy épp az Egyesült Királyságban részletes, átfogó anyag érhető el, a skót kormány tájékoztatója pedig magyar nyelven is elérhető – ismertette Ujhelyi.   

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.