Valóságalappal bíró tényállítás, hogy Pálffy István beivott a Parlamentben

  • narancs.hu
  • 2017. december 15.

Belpol

Nem kell ehhez szonda – érvelt a Kúria.

Pálffy István volt kereszténydemokrata képviselő, jelenlegi dublini nagykövet a Kúrián elvesztette a Novák Előd ellen indított személyiségi jogi pert – írja a Magyar Nemzet.

Pálffy elvesztette a parlamenti ittasságáról szóló pert

Valóságalappal bíró tényállítást tett Novák Előd, amikor négy éve arról írt Facebook-oldalán, hogy Pálffy István korábbi híradós műsorvezető, akkori kereszténydemokrata országgyűlési képviselő ittas volt egy plenáris ülésen – állapította meg a Kúria a napokban kézbesített ítéletében. A bíróság szerint valóban gúnyos, de a fentiekkel összefüggésben nem minősül a jelenleg dublini magyar nagykövet Pálffy emberi méltósága megsértésének, hogy Novák a vezetéknevét „Piálffy"-ra torzította.

Novák négy éve azt írta a Facebook-oldalán, hogy „Piálffy István” az ülésteremben bepiált, bűzlött az alkoholtól. A 2013. november 6-i ülésen Pálffy valóban furcsán viselkedett, felszólalás közben fogott kezet a szocialista Józsa Istvánnal, majd két jobbikos képviselővel kezdett el beszélgetni, akik kézmozdulatokkal jelezték: a KDNP-s ittas.

Pálffy egymillió forintos sérelemdíjat követelt Nováktól. Ebből félmilliót az elsőfokú bíróság meg is ítélt neki, a másodfokú bíróság és a Kúria azonban arra jutott, hogy Novák Előd „valóságalappal bíró tényállítást tett.” A Kúria indoklásában leszögezte, hogy az ittas állapotról való meggyőződéshez nem szükséges szonda vagy vérvétel, egy ember spicces állapotáról „érzékszervekkel (látás, hallás, szaglás) is meg lehet győződni.”

Azt sem látták igazoltnak, hogy a "Piálffy" megnevezés indokolatlanul bántó, sértő, lealacsonyító lett volna.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.