„A teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt, ha ez tényleg megtörténik” – vette észre az rtl.hu Vitézy Dávid facebook posztját, amelyben a korábbi közlekedésért felelős államtitkár a MÁV nemrégiben közölt grafikáját kommentálta. Eszerint a vasúttársaság jövőre komoly pályaállapot-romlással tervezhet.
Fotó: MÁV-Start
Az iho.hu hívta fel a figyelmet a MÁV friss grafikájára, amely alapján a 2023/24-es menetrendi évre számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok. Ráadásul nemcsak a mellékvonalakat érinti majd a visszaesés, hanem a fontos fővonalakon is jelentősen nőhet a menetidő.
A legjelentősebb változások:
- A legnagyobb menetidő-nővekedés a 140-es vonalon lesz. A mostaninál 13 perccel tovább tart majd az utazás Budapest és Szeged között.
- A fővárosból Miskolcra 7 perccel nő a menetidő.
- Budapestről Szolnokra 3 perccel hosszabb lesz az út.
- A fővárosból és Nyíregyházára pedig 5 perccel tovább tart majd eljutni.
Vitézy Dávid azt állítja, hogy ha ez megvalósul, akkor teljes Kelet-Magyarországon az utasszám visszaesése és az utazási idő növekedése lényegesen nagyobb lesz annál, mint amit önmagában egy 5-13 perc késés okozna.
A volt közlekedési államtitkár példátlannak tartja a mostani tervet. „Külön érthetetlen, hogy az elmúlt két évtizedben európai uniós forrásokból teljesen felújított vasútvonalakon is megjelennének a lassújelek, például a Budapest - Debrecen fővonalon” – tette hozzá Vitézy a posztjában.