A szaúdiak bekeményítettek: 671 272 illegális munkavállalót tartóztattak le

  • narancs.hu
  • 2018. február 25.

Bűn

Mindezt pár hónap leforgása alatt.

Szaúd-Arábia úgy tűnik, komolyan veszi az illegális munkavállalás elleni fellépést, ugyanis 671 272 külföldi munkást tartóztattak le az elmúlt négy hónapban. A lekapcsolt személyek közül 469 ezer ellen tartózkodási szabályok, 142 ezer ellen munkajogi, 59 ezer ellen pedig a határbiztonsági rendszer megsértése miatt emeltek vádat – adta hírül az MTI az SPA szaúdi hírügynökség jelentése alapján.

A Szaúd-Arábiába szabálytalanul érkező munkavállalók nagy része Jemenből és Etiópiából jön. A szaúdi rendőrség egyébként nem csak az illegális munkavállalókra, de az őket segítő helyi állampolgárokra is ráment: 198 szaúdit tartóztattak le ezzel kapcsolatban. Az SPA szerint a feketemunka elleni nemzeti kampány tovább folytatódik.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.