Agresszív majmok zaklatják egy japán város lakóit

  • narancs.hu
  • 2022. július 25.

Bűn

Rájár a rúd a szigetországra.

Július eleje óta 42 embert sebesítettek meg agresszív makákók a hegyek közt fekvő japán városban, Jamagucsiban – számol be róla az MTI. A majominvázió olyan méreteket öltött, hogy a hatóságok altatólövedékkel próbálják lenyugtatni az izgága állatokat.

„Sírásra lettem figyelmes a földszinten. Leszaladtam, és láttam, hogy egy majom mászott fel a gyermekemre” – mesélte el egy apa Mainicsi című lapban.

A makákók megtalálhatók szerte a szigetországban, ahol gyakran jelentik bosszúság forrását a lakosság számára, mert feldúlják az otthonokat vagy tönkreteszik a termést a földeken, de ritkán fordul elő, hogy emberre támadnak. Jamagucsiban azonban az elmúlt hetekben gyerekeket és felnőtteket támadtak meg, karmoltak vagy haraptak meg. Egész Jamagucsit hegyek övezik, ezért nem szokatlan a majmok jelenléte. Az azonban nagyon ritka, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen sok embert megtámadjanak - mondta el az AFP-nak az önkormányzat egy munkatársa.

A makákók eleinte csak gyerekekre és nőkre támadtak, de újabban megtámadnak időseket és felnőtt férfiakat is – fogalmazott az illetékes.

A helyi hatóságok őrjáratokat szerveznek a július 8. körül történt első esetek óta, de még egyetlen majmot sem sikerült elkapniuk.

Azt sem tudják, hogy egy bizonyos, különösen agresszívvé vált csoport követi-e el a támadásokat, vagy általában váltak agresszívvé a környéken élő makákók.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.