Egy áldozata megnevezte Kerényi Miklós Gábort
tzihz20170407007-1024x576_top_story_lead.jpg

Egy áldozata megnevezte Kerényi Miklós Gábort

  • narancs.hu
  • 2017. november 7.

Bűn

Most állt elő először valaki névvel, hogy elmondja ki az újabb zaklató.

Pár héttel az után, hogy Marton Lászlóról először Sárosdi Lilla, majd több más színésznő is azt állította, hogy a rendező szexuálisan zaklatta őket, újabb névre derült fény. Kerényi Miklós Gábort Kalmár Péter rendező Facebook oldalán a volt felesége nevezte meg mint szexuális zaklatót. Kerényiről egyre több történet jelent meg, ám eddig senki nem mert előállni, hogy névvel arccal is megnevezze a Budapesti Operettszínház művészeti vezetőjét. Kalmár Péter blogján több esetet is leírt, ekkor még név nélkül, ám a Facebookon és blogokon már akkor megnevezték Kerényit, mint zaklatót.

Az egyik áldozat, Maros Ákos tegnap este az ATV Egyenes Beszéd című műsorában végre nyilvánosan is kimondta Kerényi Miklós Gábor nevét. A külföldön élő Maros azt mondta, „A Szegedi Szabadtéri Játékokon próbáltunk, link fiú voltam, egyszer-egyszer elkéstem, Kerényi Miklós Gábor ezt zokon vette, a mikrofonba ordított, hogy ezt meg kell torolnia” Ez után este felmentek a kollégium egyik szobájába, ahol Kerényi eltorlaszolta az ajtót egy iskolapaddal, és ekkor Marosi szerint azt mondta neki, hogy vegye le a nadrágját és alsónadrágját is, majd a rendező egy vállfával nagy erővel hármat vert a fenekére, és azt mondta neki: ha akar, sírjon nyugodtan, ez is a megtisztulás része.

Hétfőn az Index több történetet is megosztott Kerényiről, még név nélkül mert mint írták, mindenki retteg a zaklató erejétől. Ennek ellenére sejteni lehetett, hogy valaki hamarosan nyilvánosan is kimondja Kerényi nevét. Hétvégi nyilatkozatában Kerényi visszautasított minden vádat, és úgy döntött, felmentését kéri az Operettnél, valamint kezdeményezte nyugdíjazását. A Budapesti Operettszínház nyilatkozatában azt írta, nincs tudomásuk olyan bejelentésről, amely a színház működőséhez köthetően szexuális zaklatással kapcsolatos.

Kerényi jelenleg Szentpéterváron rendez egy darabot, de ha hazaér, tisztázni szeretné magát. A Bors szerint Szentpéterváron orvost kellett hívni Kerényihez, miután elolvasta azokat a cikkeket, amelyek állítása szerint nem is róla szólnak.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.