Egy áldozata megnevezte Kerényi Miklós Gábort
tzihz20170407007-1024x576_top_story_lead.jpg

Egy áldozata megnevezte Kerényi Miklós Gábort

  • narancs.hu
  • 2017. november 7.

Bűn

Most állt elő először valaki névvel, hogy elmondja ki az újabb zaklató.

Pár héttel az után, hogy Marton Lászlóról először Sárosdi Lilla, majd több más színésznő is azt állította, hogy a rendező szexuálisan zaklatta őket, újabb névre derült fény. Kerényi Miklós Gábort Kalmár Péter rendező Facebook oldalán a volt felesége nevezte meg mint szexuális zaklatót. Kerényiről egyre több történet jelent meg, ám eddig senki nem mert előállni, hogy névvel arccal is megnevezze a Budapesti Operettszínház művészeti vezetőjét. Kalmár Péter blogján több esetet is leírt, ekkor még név nélkül, ám a Facebookon és blogokon már akkor megnevezték Kerényit, mint zaklatót.

Az egyik áldozat, Maros Ákos tegnap este az ATV Egyenes Beszéd című műsorában végre nyilvánosan is kimondta Kerényi Miklós Gábor nevét. A külföldön élő Maros azt mondta, „A Szegedi Szabadtéri Játékokon próbáltunk, link fiú voltam, egyszer-egyszer elkéstem, Kerényi Miklós Gábor ezt zokon vette, a mikrofonba ordított, hogy ezt meg kell torolnia” Ez után este felmentek a kollégium egyik szobájába, ahol Kerényi eltorlaszolta az ajtót egy iskolapaddal, és ekkor Marosi szerint azt mondta neki, hogy vegye le a nadrágját és alsónadrágját is, majd a rendező egy vállfával nagy erővel hármat vert a fenekére, és azt mondta neki: ha akar, sírjon nyugodtan, ez is a megtisztulás része.

Hétfőn az Index több történetet is megosztott Kerényiről, még név nélkül mert mint írták, mindenki retteg a zaklató erejétől. Ennek ellenére sejteni lehetett, hogy valaki hamarosan nyilvánosan is kimondja Kerényi nevét. Hétvégi nyilatkozatában Kerényi visszautasított minden vádat, és úgy döntött, felmentését kéri az Operettnél, valamint kezdeményezte nyugdíjazását. A Budapesti Operettszínház nyilatkozatában azt írta, nincs tudomásuk olyan bejelentésről, amely a színház működőséhez köthetően szexuális zaklatással kapcsolatos.

Kerényi jelenleg Szentpéterváron rendez egy darabot, de ha hazaér, tisztázni szeretné magát. A Bors szerint Szentpéterváron orvost kellett hívni Kerényihez, miután elolvasta azokat a cikkeket, amelyek állítása szerint nem is róla szólnak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.