Ellopta a táskát, de hamar megbánta

  • narancs.hu
  • 2019. október 8.

Bűn

Ígéretesnek tűnt a táska, de nem akármi mászott ki belőle.

San José városában, Kalifornia államban érte a hatóságokat egy első blikkre szokványosnak tűnő, ám hamarosan kellően bizarrá váló bejelentés egy eltulajdonított sporttáskáról.

Brian Gundy hüllőtenyésztő és -kereskedő épp a helyi Martin Luther King Könyvtárban tartott bemutatót, majd dolga végeztével épp csak egy pillanatra hagyta a parkolóban sporttáskáját (a bemutató „felszerelésével” – azaz 3 pitonnal és egy gyíkkal), hogy elmenjen kocsijáért. Az autóval megérkezve zavartan tapasztalta, hogy a kígyóknak lába kélt, bár a végső meglepetés valószínűleg a tolvajt érte.

Gundy két kígyót épségben megtalált egy környékbeli kukában, de aggódik a másik két állatért. Bízik benne, hogy a városi kamerák és a helyi lakosság segítségével a hatóságoknak sikerül elkapni a tettest, és kedvencei épségben hazatérhetnek.

(Nyitóképünk illusztráció)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.