Ellopta a táskát, de hamar megbánta

  • narancs.hu
  • 2019. október 8.

Bűn

Ígéretesnek tűnt a táska, de nem akármi mászott ki belőle.

San José városában, Kalifornia államban érte a hatóságokat egy első blikkre szokványosnak tűnő, ám hamarosan kellően bizarrá váló bejelentés egy eltulajdonított sporttáskáról.

Brian Gundy hüllőtenyésztő és -kereskedő épp a helyi Martin Luther King Könyvtárban tartott bemutatót, majd dolga végeztével épp csak egy pillanatra hagyta a parkolóban sporttáskáját (a bemutató „felszerelésével” – azaz 3 pitonnal és egy gyíkkal), hogy elmenjen kocsijáért. Az autóval megérkezve zavartan tapasztalta, hogy a kígyóknak lába kélt, bár a végső meglepetés valószínűleg a tolvajt érte.

Gundy két kígyót épségben megtalált egy környékbeli kukában, de aggódik a másik két állatért. Bízik benne, hogy a városi kamerák és a helyi lakosság segítségével a hatóságoknak sikerül elkapni a tettest, és kedvencei épségben hazatérhetnek.

(Nyitóképünk illusztráció)

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.