Elhunyt a covid-osztályon megszúrt tanárnő

  • narancs.hu
  • 2021. március 17.

Bűn

A 37 éves kínai gyanúsított nem emlékszik semmire.

Meghalt szerda reggel az az 54 éves  tanárnő, akit a budapesti Honvédkórház egyik covid-osztályán többször arcon és mellkason szúrt egy kínai állampolgárságú férfi egy sebészeti ollóval szombaton – írta meg a Blikk. Az értesülést szerda délután az MTI is megerősítette.

A tettest is az osztályon kezelték, lélegeztetőgépen volt, de felkelt, és miután megszúrta mélyaltatásban lévő, szintén gépi lélegeztetésre szoruló betegtársát, kirohant az osztályról, megsebesítve a biztonsági őrt is, aki megpróbálta őt visszatartani. Végül az udvaron fogták el a rendőrök.  

A Blikk azt írja, a támadó viselkedésére az lehet a magyarázat, hogy drogfüggő, és elvonási tünetei voltak. Kihallgatásakor azt mondta, nem emlékszik arra, mit tett.

A 37 éves gyanúsítottat letartóztatták, a bíróság úgy döntött, hogy az Igazságügyi Megfigyelő és Elmegyógyító Intézetbe kell vinni.

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.