Öt év börtönbüntetés a két férfinak, akik úgy megvertek egy hajléktalant, hogy belehalt a sérüléseibe

  • narancs.hu
  • 2019. október 29.

Bűn

Az eset még 2017 novemberében történt.

Halált okozó testi sértés miatt 5 év börtönbüntetésre ítélte a Fővárosi Törvényszék első fokon azt a két férfit, akik a vád szerint 2017-ben megvertek egy hajléktalant, a sértett később belehalt sérüléseibe - közölte a bíróság kedden az MTI-vel.

Az ítélet szerint a vádlottak - akik a történtek idején ugyancsak hajléktalanként éltek - 2017 novemberében egy XIII. kerületi üzlet mosdójában összefutottak a sértettel. Az egyik vádlott egy korábbi lopási ügy és egy feljelentés miatt vonta felelősségre a sértettet, majd bántalmazni kezdte. A másik vádlott először őrködött, amíg a mellékhelyiségben társa bántalmazta áldozatát, majd ő is bántalmazta a sértettet. Miután megverték a férfit, megmosdatták, majd mentőt hívtak hozzá, a sértett azonban pár nap múlva, sérülései következtében elhunyt.

A Fővárosi Törvényszék kedden tartott előkészítő ülést, és a vádlottakat társtettesként elkövetett halált okozó testi sértés bűntettében találta bűnösnek.

A bíróság enyhítő körülményként vette figyelembe a vádlottak beismerő vallomását és a cselekmény óta eltelt időt, valamint kis mértékben azt is, hogy az egyik vádlott kiskorú gyermek tartásáról gondoskodik.

Súlyosító körülmény volt azonban a vádlottak - köztük a másodrendű vádlott többszörös - büntetett előélete, továbbá az, hogy a bűncselekményt társtettesként és mindketten büntetőeljárás hatálya alatt követték el.

Az ítélet nem jogerős, mivel a vádlottak és védőik a büntetés enyhítése érdekében fellebbezést jelentettek be.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.