Steiner Kristóf hét éve hagyta el Magyarországot, és nincs honvágya

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 17.

Élet + Mód

Ízelítő a magyar nyilvánosság egyik leginkább zavarba ejtő figurájával készült interjúnkból.

„Pár nap után erős honvágyat érzek Tel-Aviv iránt, míg Budapestre nem szoktam visszavágyni. A gyökereim itt vannak, és hálás vagyok azért a figyelemért, amit itt kapok, de most elég kemény kihívás hetekig itt lenni” – mondja Steiner Kristóf, akivel a bulvármédiáról, a tel-avivi hétköznapokról és a szabadtéri szexpózokról is beszélget a friss Narancsban Pálos Máté. Ebből ajánlunk egy részletet.

Magyar Narancs: Az egyik első híres ember voltál, aki coming outolt. Hogyan változott szerinted itthon a melegek megítélése, amióta kiköltöztél?

Steiner Kristóf: Szerintem sokat változott pozitív irányba, egyre többen vannak a Pride-on, óriáscégek is csatlakoznak a Nyitottak vagyunk mozgalomhoz.

MN: Követed, hogy vezető magyar politikusok ehhez képest hogyan nyilatkoznak ebben a témában?

SK: Persze, és nagyon szomorúnak tartom. Nagyon nehéz a világban bármilyen politikai vezetéssel azonosulni. Izraelben narancssárga útlevelem van, mint a palesztinoknak, nem is szavazhatok, de ezt megkönnyebbülésnek élem meg. Legalább nem kell elköteleződnöm egyik oldal mellett sem.

MN: Itthon viszont szavazhatsz. Élsz ezzel a lehetőséggel?

SK: Bevallom, nem. Egyszer egy politikai párt meg akart nyerni magának, hogy induljak el, de arra is nemet mondtam.

A nyomtatott Magyar Narancsból nyilván kiderül az is, melyik volt az említett párt, és milyen pártot támogatna szívesen Steiner Kristóf.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.