Tréfás feladat

  • Kálmán C. György
  • 2012. június 15.

Első változat

Kedves Gyerekek!

A Ti jövőtökről van szó!

Reggeli ima után szánjatok tíz percet arra, hogy megoldjátok ezt a feladatsort.

Nyelvtan. Olvassátok el az alábbi szöveget, és a megfelelő aláhúzásokkal

a) jelöljétek a mondatrészeket;
b) jelöljétek a tagmondatokat fajtájuk szerint, és mellé- vagy alárendelésük szerint.

Szövegértés. Legfeljebb tíz szóban foglaljátok össze az olvasottakat!

Testnevelés. Hány levegővétellel tudjátok felolvasni a szöveget?

Számtan. Hány szóból (és hány betűből) áll a szöveg?

Történelem. Azonosítsátok 1012-től máig az „az állami intézményfenntartó központ költségvetési szerven belüli szervezeti egységként önálló, kizárólag az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett sajátos (sui generis) jogi személyiségeket”! (Elég hármat megnevezni.)

Jó munkát!

 

Az állami intézményfenntartó központ fenntartásába kerülő köznevelési intézmények tehát – más fenntartású köznevelési intézményekhez hasonlóan, az ezeréves magyar iskolai hagyományhoz és a nemzeti köznevelési törvény alapelveihez igazodva – az állami intézményfenntartó központ költségvetési szerven belüli szervezeti egységként önálló, kizárólag az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett sajátos (sui generis) jogi személyiségek maradnak, amely cél eléréséhez az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény módosítása szükséges a következő tartalommal: a köznevelés állami fenntartói rendszerében az állami intézményfenntartó központ költségvetési szerven belül önálló költségvetéssel és gazdálkodási jogkörrel, vagyoni jogosultságokkal, adóalanyisággal, költségvetési jogalanyisággal nem rendelkező, azonban a szakmai, munkaszervezeti működtetést, önálló szakmai hatáskörgyakorlást, tanulói, foglalkoztatási jogviszony-létesítés, értékelés, az intézményi pedagógiai szabályozás további lehetőségét biztosító köznevelési feladatot ellátó jogi személyiségű szervezeti egységek hozhatók létre, melyek jogköreit – az államháztartásról szóló törvényben foglalt korlátozást nem érintve – a nemzeti köznevelési törvény szabályozza.


Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.