Tréfás feladat

  • Kálmán C. György
  • 2012. június 15.

Első változat

Kedves Gyerekek!

A Ti jövőtökről van szó!

Reggeli ima után szánjatok tíz percet arra, hogy megoldjátok ezt a feladatsort.

Nyelvtan. Olvassátok el az alábbi szöveget, és a megfelelő aláhúzásokkal

a) jelöljétek a mondatrészeket;
b) jelöljétek a tagmondatokat fajtájuk szerint, és mellé- vagy alárendelésük szerint.

Szövegértés. Legfeljebb tíz szóban foglaljátok össze az olvasottakat!

Testnevelés. Hány levegővétellel tudjátok felolvasni a szöveget?

Számtan. Hány szóból (és hány betűből) áll a szöveg?

Történelem. Azonosítsátok 1012-től máig az „az állami intézményfenntartó központ költségvetési szerven belüli szervezeti egységként önálló, kizárólag az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett sajátos (sui generis) jogi személyiségeket”! (Elég hármat megnevezni.)

Jó munkát!

 

Az állami intézményfenntartó központ fenntartásába kerülő köznevelési intézmények tehát – más fenntartású köznevelési intézményekhez hasonlóan, az ezeréves magyar iskolai hagyományhoz és a nemzeti köznevelési törvény alapelveihez igazodva – az állami intézményfenntartó központ költségvetési szerven belüli szervezeti egységként önálló, kizárólag az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett sajátos (sui generis) jogi személyiségek maradnak, amely cél eléréséhez az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény módosítása szükséges a következő tartalommal: a köznevelés állami fenntartói rendszerében az állami intézményfenntartó központ költségvetési szerven belül önálló költségvetéssel és gazdálkodási jogkörrel, vagyoni jogosultságokkal, adóalanyisággal, költségvetési jogalanyisággal nem rendelkező, azonban a szakmai, munkaszervezeti működtetést, önálló szakmai hatáskörgyakorlást, tanulói, foglalkoztatási jogviszony-létesítés, értékelés, az intézményi pedagógiai szabályozás további lehetőségét biztosító köznevelési feladatot ellátó jogi személyiségű szervezeti egységek hozhatók létre, melyek jogköreit – az államháztartásról szóló törvényben foglalt korlátozást nem érintve – a nemzeti köznevelési törvény szabályozza.


Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.