A Demokrata azt írja, hogy leváltják Prőhle Gergelyt

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 2.

Fekete Lyuk

Prőhle szerint viszont ebből egy szó sem igaz.

Míg a Bencsik András-féle Demokrata „az érintetthez közelálló forrás”-ra hivatkozva azt írja, hogy távoznia kell a Petőfi Irodalmi Múzeum éléről Prőhle Gergelynek, mert Kásler Miklós miniszter elbocsátotta, Prőhle nem tud a dologról.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

A Demokrata a magyarázattal sem marad adós: „Kásler Miklós elsősorban a Tanácsköztársaság politikai és esztétikai igazolását kérte számon az igazgatón. Mint ismert, a sajtóban viták zajlottak egy Tanácsköztársasággal foglalkozó kiállításról, amelynek hivatalos kiadványát Prőhle jegyezte.”

Maga az érintett azonban, akit – más intézményvezetőkkel egyetemben – az utóbbi időben sűrűn támadnak a kormánymédia kultúrharcosai, mert helyet ad „balliberális” művészeknek is, szóval Prőhle Gergely nem tud a saját, állítólagos elbocsátásáról.  Az index megkeresésére a Petőfi Irodalmi Múzeum kommunikációs vezetője azt mondta, nem tudnak a menesztésről, Prőhle utolsó információja, hogy a miniszter úr méltatta a tevékenységét.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.