A Demokrata azt írja, hogy leváltják Prőhle Gergelyt

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 2.

Fekete Lyuk

Prőhle szerint viszont ebből egy szó sem igaz.

Míg a Bencsik András-féle Demokrata „az érintetthez közelálló forrás”-ra hivatkozva azt írja, hogy távoznia kell a Petőfi Irodalmi Múzeum éléről Prőhle Gergelynek, mert Kásler Miklós miniszter elbocsátotta, Prőhle nem tud a dologról.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

A Demokrata a magyarázattal sem marad adós: „Kásler Miklós elsősorban a Tanácsköztársaság politikai és esztétikai igazolását kérte számon az igazgatón. Mint ismert, a sajtóban viták zajlottak egy Tanácsköztársasággal foglalkozó kiállításról, amelynek hivatalos kiadványát Prőhle jegyezte.”

Maga az érintett azonban, akit – más intézményvezetőkkel egyetemben – az utóbbi időben sűrűn támadnak a kormánymédia kultúrharcosai, mert helyet ad „balliberális” művészeknek is, szóval Prőhle Gergely nem tud a saját, állítólagos elbocsátásáról.  Az index megkeresésére a Petőfi Irodalmi Múzeum kommunikációs vezetője azt mondta, nem tudnak a menesztésről, Prőhle utolsó információja, hogy a miniszter úr méltatta a tevékenységét.

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.