A Groupamában kérdezi majd a magyarokat a DM, hol a forradalom

  • narancs.hu
  • 2017. május 12.

Fekete Lyuk

Túl régóta hazudnak nektek és manipulálnak titeket, állítja a Depeche Mode.

Koncerthelyszínként is debütál a Groupama Aréna, ahol május 22-én, hétfőn a világhírű brit Depeche Mode lép fel, írja az MTI.

A Depeche Mode-dal saját szakács és konyhai személyzet érkezik Budapestre, a teljes utazó stáb a zenekarral együtt hetvenfős. Tizenegy kamionnal szállítják a felszerelést, emellett négy busz és öt kisbusz is a turné része, mivel minden felszerelést maguk visznek valamennyi helyszínre.

A koncert nagy részében Anton Corbijn kliprendező és fotós munkái egészítik ki majd a látványvilágot. De lesz stroboszkóp és füstgép is.

A jegyek már rég elfogytak.

Ebből is látszik, olyan nagy buli lesz itt, hogy talán a forradalmat is elhozza. Idézzük is magát a művészt és a Where is the revolution? című számot, amely a legutóbbi lemez egyik dala, és minden bizonnyal Budapesten is elhangzik (meg majd Moszkvában is):

„You've been kept down
You've been pushed 'round
You've been lied to
You've been fed truths
Who's making your decisions?
You or your religion
Your government, your countries
You patriotic junkies

 

You've been pissed on
For too long
Your rights abused
Your views refused
They manipulate and threaten
With terror as a weapon
Scare you till you're stupefied
Wear you down until you're on their side

 

Where's the revolution
Come on, people
You're letting me down
Where's the revolution
Come on, people
You're letting me down”

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.