Az újbudai fideszes nem tud arról nyilatkozni, elvette-e a 444 újságírójának telefonját

  • narancs.hu
  • 2017. május 9.

Fekete Lyuk

Sok a kérdés, válasz annál kevesebb.

Először szólalt meg a múlt pénteken történtek után Szabó László, az újbudai önkormányzat fideszes kabinetvezető-helyettese, aki Halász Júlia, a 444 újságírója szerint egy fórumon lerángatta őt a lépcsőn és elvette a telefonját. Mindezt azért, mert videóriportot akart készíteni az egyébként nyilvános eseményről. Halász Júlia ezért feljelentette Szabót, a XI. kerületi Fidesz pedig először provokációval és hazugsággal vádolta meg a lapot, majd feljelentették az újságírót rágalmazásért.

Ma az Indexnek sikerült mikrofonvégre kapnia Szabót, aki láthatólag nem túl nagy rutinnal próbálta magát védeni. Azt mondta, nem történt erőszak, a pénteken kiadott közleményben már mindent elmondott, egyébként pedig arról egyelőre nem tud nyilatkozni, hogy elvette-e Halász Júlia telefonját, vagy sem. Annak sem látja sok értelmét, hogy „én most itt mondok valamit, Halász Júlia mondott valamit, és esetleg abból, amit én mondok önöknek, nem jelenik meg minden részlet”, majd amikor az Index újságírói biztosítják afelől, hogy amit mond, vágatlanul megjelenik, akkor a lehetőséget megköszönve elutasítja azt.

Szabó eléggé ráfeszült a megvágott videókra, elmondta ugyanis, hogy „több olyan videófelvétel és hangfelvétel is készült már a 444 szerkesztőségében, ami nem tükrözte teljes mértékben a valóságot, összevágott anyagok voltak”. Amikor a riporter rákérdez, mondana-e néhány ilyet, Szabó zavartan közli, sajnos most erre nem tud egészen pontosan válaszolni.

Szabó László: Semmiféle erőszak nem történt

VIDEÓ - Az erőszakoskodással vádolt fideszes először adott interjút. Az erőszakot tagadja, de nem hajlandó elárulni, elvette-e a 444 riporterének telefo...

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.