Azzal vádolják a Direkt36-ot, hogy ukrán titkosszolgálati akciót hajt végre

  • narancs.hu
  • 2025. február 4.

Fekete Lyuk

A tényfeltáró központ reagált: nem kapnak semmilyen ukrán támogatást, és várják, hogy Orbán-filmjük állításait tényekkel cáfolja az, akinek nem tetszik a munkájuk.

Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője kedden a Facebookon azt állította, Ukrajna titkosszolgálati akció keretében, magyar újságírókat is lefizetve akarja lejáratni Orbán Viktor miniszterelnököt. A frakcióvezető bejegyzése azzal az ígérettel zárul, „folytatjuk”.

A 444 vette észre, hogy a Magyar Nemzet nem sokkal később úgy értesült, hogy „ennek az ukrán titkosszolgálati akciónak a részeként a magát oknyomozó portálnak nevező, a Telex felületén működő Direkt36 már el is kezdett egy lejárató videót készíteni a magyar miniszterelnökről”. Mindezt egy szerző megjelölése nélküli cikkben írta meg a kormányzati propagandalap.

A Direkt36 a Facebookon reagált a lap cikkére. A tényfeltáró újságíró központ azt írja, hogy összes cikküket, más munkájukat a szerkesztőség tagjai írják. 

„Ezt a munkát senkitől nem befolyásolva, a legszigorúbb szakmai szabályok betartásával végezzük immár tíz éve, és az egyetlen célunk az, hogy a magyar közvélemény tájékozott lehessen a rá tartozó lényeges ügyekben. Szerencsére az elmúlt években számos kiváló magyar újságíró munkájának köszönhetően nagyon sok részletet megismerhettünk az Orbán család üzleteiről, ezekre is építhettünk a film elkészítésekor.

Ha a filmben bemutatott tényeket bárki tényekkel cáfolni tudja, forduljon hozzánk, etikai elveinknek megfelelően helyt fogunk adni a mondanivalójának.

A Magyar Nemzet állításaiból tehát egy szó sem igaz” – közli a Direkt36.

A kormánylap cikkében arról is szó van, hogy megkérdezték a Direkt36-ot, kap-e ukrán támogatást. A tényfeltáró központ leszögezi, semmilyen munkájukhoz nem használtak ukrán anyagi forrásokat, nem részesültek ukrán finanszírozásban.

(Címlapképünk illusztráció)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.