Hogy a vak is lássa: Orbán egy geci

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 24.

Fekete Lyuk

Braille-írással fújták fel a Margit híd lábára a legendás mondatot.

Simicska Lajos híres kijelentése az utóbbi években számos közterületet megjárt már: többször festették fel a Széll Kálmán téren található alagút falára, de lakóházak oldalán is találkozhattuk vele. Az alacsony dunai vízállásnak köszönhetően három évvel ezelőtt valaki a Margit híd középső pillérjére fújta fel, hogy Orbán egy geci, azonban akkor példás gyorsasággal intézkedtek az illetékesek, és hamar eltávolították Simicska szavait.

Akadt viszont valaki, aki nem adta fel, és mindenképpen gondoskodni akart róla, hogy a felirat a híd lábán maradjon, ezért rovásírással írta fel azt. Ezt már nehezebben szúrták ki, de idővel a rovásírás is lemosás áldozatává vált, ugyan nem lett tökéletes, hiszen a nyoma még valamennyire látszik. De itt az újabb ötlet: a rovásírás romjain megjelent ugyanaz a mondat, csak most Braille-írással – szúrta ki a 444.

Kíváncsian várjuk, meddig marad a kitapogatható szidalmazás.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.