Hollik István reakciója a Capitolium elfoglalására: Gyurcsány

  • narancs.hu
  • 2021. január 7.

Fekete Lyuk

A kormánykoalíció kommunikációs igazgatója megragadja a helyzet lényegét, és nem ereszti.

Habár a kormány részéről nem nagyon akaródzik foglalkozni az amerikai helyzettel, és nincs nagy iparkodás, hogy a Trump uszítására a Capitoliumot elfoglaló radikálisok tetteit elítéljék - addig is, amíg Orbán Viktor vagy Szijjártó Péter reakciója befut, nézzük mi jut eszébe Hollik Istvánnak a több halálos áldozattal járó megmozdulásról.

Gyurcsány, mi más?

Tegyük hozzá, hogy a Capitoliumot egyébként még soha nem foglalta el semmilyen tüntető tömeg. Illetve arra sem volt példa, hogy egy választáson alulmaradó elnök ne tudja elfogadni a vereséget, és elkeseredésében fegyveres tüntetőket uszítson az állam legfontosabb épületeire, miközben azon gondolkodik, hogyan adhatna magának, családjának, valamint kedves kollégáinak is gyorsan elnöki kegyelmet. Mindenért és bármiért.

Ha van valaki, akinek a washingtoni történések kapcsán inkább csöndben kéne maradnia, az Gyurcsány Ferenc! A képmutatás...

Posted by Hollik István on Thursday, January 7, 2021

A KDNP szócsövét az USA-ban zajló események jelentősége egy pillanatra sem zavarja meg – nem is tett közzé ezügyben semmilyen posztot közösségi oldalán, – ellenben az jut eszébe erről is, meg minden másról is, hogy Gyurcsány. „A képmutatás netovábbja, hogy egy olyan ember papol most a demokrácia védelméről, aki miután a saját elvtársainak az őszödi villa négy fala között bevallotta, hogy hazugsággal nyert választást, a jogosan felháborodott békés tüntetők ellen lovasrohamot vezényelt és volt akinek kilövette a szemét.” – írja Hollik, miközben megosztja a volt miniszterelnök posztját.

Még azt is hozzátehette volna, hogy „moslékkoalíció”, az lett volna csak az igazán alapos NER-kompatibilis külügyi elemzés.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.