Kishajóvezetői képzés is járt az agrártárca vezetőinek

  • narancs.hu
  • 2019. március 28.

Fekete Lyuk

Nemcsak minisztériumot, jachtot is vezethetnek.

"Állami pénzből tehetett kishajóvezetői vizsgát az agrártárca több vezető tisztségviselője, noha munkakörükhöz nemigen van szükség motorcsónak-vezetői jogosítványra" - írja a Népszava, egy a lap birtokába került dokumentum alapján.

Míg a kormány a köztisztviselői létszámcsökkentés hevében több kishajózási vizsgaközpontot is bezárt nemrégiben, az agrárminisztérium jelenlegi és volt államtitkár-helyettesei ingyenesen vehettek részt kishajó-vezetői tanfolyamon, és még a vizsgadíjukat is az állam állta - számol be a lap a meglehetősen ellentmondásos helyzetről.

false

A Népszava rákérdezett, hogy vajh' miféle minisztériumi tevékenység ellátásához volt szükség a hajóvezetői tanfolyamokra, de erre éppúgy nem kaptak egyelőre választ, mint arra a kérdésükre, hogy a tárcánál összesen hányan vettek részt ingyenesen ezeken a képzéseken és ezt miféle keretből állta a minisztérium.

A lap úgy értesült, hogy az Agilis-Pákász Bt.-vel kötött vállalkozási szerződés alapján ingyen szerezhette meg a hajóvezetői vizsgát Szinay Attila jogi és igazgatási helyettes államtitkár, Ugron Ákos Gábor volt helyettes államtitkár, jelenleg a Veszprémi Erdőgazdaság Zrt. vezérigazgatója és a tárca környezetvédelmi és titkársági referense is.

A lapnak egy volt minisztériumi dolgozó elismerte, hogy valóban az állam állta - vizsgadíjastul - a tanfolyamát, magyarázatképpen pedig hozzátette, hogy ő felelt a halőrök munkájáért. Azt már a Népszava egy másik forrása fűzte hozzá, hogy a minisztérium által finanszírozott jogosítvánnyal, nemcsak halőri motorcsónakot, de egy kisebb jachtot is el lehet vezetni.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.