Kovács Patrícia: „Sajnálom ezeket az embereket”

  • narancs.hu
  • 2016. március 4.

Fekete Lyuk

Harmadszor hívták be a köztévébe, és harmadszor mondták le az utolsó pillanatban. Az egyszerre megalázó és nevetséges eljárásról maga a népszerű színész számolt be.

Kovács Patrícia a Facebookon posztolta történetét, ezt teljes terjedelmében idézzük:

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

Az állami tévében (nem) létező tiltólistáról mindig az jut eszembe, amikor megkérdezik az öreg székelyt, látott-e már medvét. Láttam biz én, de meglehet, hogy az se az vót – hangzik a válasz.

A közelmúltban kiújult ez a vita egy Kulka-nyilatkozat után, hogy van-e ilyen tiltólista és ha nincs (mert ugye nyilván nincs, hogy is lehetne), kik vannak rajta. A kérdést bizonyító erővel megválaszolni nem tudom, csak szeretném elmesélni saját történetem.

Felkérést kaptam a Ridikülben való szereplésre, elvállaltam. Szerződéstervezet készen, a tévés interjú mellett a nyomtatott Ridikül magazinban is felkértek egy nagyobb interjúra. Ez utóbbit fel is vettük, Karafiáth Orsolya készítette. A címlapfotózásra egyeztettek velem időpontot, jövő kedden lett volna, a tévéfelvétel után.

Ehhez képest tegnap, csütörtök este 9-kor felhívja valaki az engem képviselő ügynökséget, hogy a tartalomszolgáltatási igazgató döntése alapján sztornó a műsor, elnézést kér, nem is érti, hogy a kollégái hogyan gondolták, hogy engem behívhatnak.

A dolog érdekessége, hogy a megkereséskor direkt megkérdeztük, komoly-e ez a dolog, hiszen ősszel ugyanezt eljátszotta velem ugyanez a műsor. Megvolt a felvétel napja, megbeszéltük, hogy Karafiáth csinálja az interjút – igaz, ez utóbbiig akkor nem jutottunk el –, majd leszólt valaki fentről, hogy szó sem lehet rólam. Ilyen előzmények után joggal fogadtuk hitetlenkedve a megkeresést, de a válasz az volt, hogy megkérdeztük, jöhetsz.

Ugyancsak tavaly ősszel egy másik köztelevíziós műsorral ugyanez történt meg: felkérés, egyeztetett időpont, utolsó pillanatban visszamondás, mert valaki leszólt, hogy nem lehet. Csatornát, műsort ez esetben nem mondok, mert megkértek rá, hogy ne hozzam kellemetlen helyzetbe őket.

Együtt érzek azokkal a műsorkészítőkkel, akiknek ilyen környezetben kell dolgozniuk. Sajnálom azokat az embereket, akiknek ilyen telefonhívásokat kell intézniük.

A félreértések elkerülése végett jelzem, hogy kiválóan megvagyok az állami televízióban való szereplés nélkül is. De a tartalomszolgáltatási főembernek azért üzenném, hogy én még színész leszek akkor is, amikor ő már nem a köztelevízió kenyerét eszi.

Törőcsik Maritól azt tanultam, hogy egy színész mindenkié, mindenkinek játszik. Bár világnézetem sosem rejtettem véka alá, a politikai szélsőségeket leszámítva minden felkérésnek igyekszem is eleget tenni. Ha a köztévé egy műsora kíváncsi a munkámra, megyek ezután is, ahogy mentem korábban is. De azt kifejezetten szeretném kérni, hogy a jövőben többször ne forgassanak meg. Ha rajta vagyok a nem létező tiltólistán, ne raboljuk egymást idejét ezekkel az idióta körökkel.

Egy találós kérdés a végére. Decemberben mutatta be a Duna Televízió azt az MTVA által finanszírozott nagyjátékfilmet, a Félvilágot, mely meglehetősen nagy sikert aratott a magyar nézők körében, és bennünket, a készítőket is meglepő módon szinte teljesen egyhangúan pozitív fogadtatásban részesült a magyar sajtó, a kritika részéről. Hányszor voltam bent az állami tévében az MTVA által támogatott film főszereplőjeként a filmről beszélgetni?

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

A fájdalomdíj

A Szentháromság téren álló, túlméretezett és túldíszített neogótikus palota, az egykori Pénzügyminisztérium Fellner Sándor tervei alapján épült 1901–1904 között, de nem aratott osztatlan sikert. Túlzónak, hivalkodónak tartották; az már tényleg csak részletkérdés volt, hogy a kortárs építészethez semmi köze nem volt.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.