A szerk.

A kézmosás formái

A szerk.

A közügyekben megfogalmazott nyilvános állampolgári panaszokra még a mai Magyarországon is többféle formában lehet válaszolni – bár a tartalom gyanúsan sok esetben mutat tökéletes egyformaságot.

Itt van például az a hétvégi eset, amikor is a Cinema City mozijaiban a serdületlen (nagyjából alsó tagozatos) közönségnek szóló Zootopia 2 című film előtt kormánypropagandát vetítettek. Pontosabban kormányzati megrendelésre készített propagandafilmet, amely szerint a jóságos kormányos mi mindent meg nem tesz és tett eddig is az anyákért, kellő számú gyerek megszülése esetén pl. elengedte a személyi jövedelemadójukat, satöbbi.

A Zootopia 2 érdemdús mozidarab, méltán számíthat széleskörű érdeklődésre a megcélzott korcsoportban. Ilyenformán persze a rek­lám­elhelyezés járulékos áldozatainak is tekinthetjük gyermekeinket, ugyanis a reklámozó (ez esetben nem is olyan sok áttételen keresztül Magyarország kormánya) pontosan tudhatta, hogy nevezett célközönség értelemszerűen szülői felügyelet mellett nézi meg a várva várt filmjét, és kénytelenségből a reklámot. Jaj, hát ők még úgysem értik, a drágái, egyem a szívüket, ez a velük tartó szülőknek szól. Csakhogy nem erről van szó, hisz’ az inkriminált reklám még véletlenül sem mandinerből, a szülőről lepattanva találja el a gyereket (ez inkább fordítva van), hanem épp ő van itt célkeresztbe vonva. Persze, hogy nem érti, annál jobb, csak tapadjon meg valami belőle, a világ jókra és rosszakra osztását majd elvégezzük egyéb fórumokon. S megtapad, az biztos. Az ilyen módon elhelyezett reklámok a gyerekbántalmazás speciális, a durvaságot látszólag nélkülöző, mégsem túl körmönfont eszközei. Idejekorán megkezdett agymosás.

Mindezt számonkérni, ez ellen tiltakozni közügy, polgári önvédelem. A tárgyban megfogalmazott panaszokat pedig komolyan kellene venni – ez nem megy az istennek sem. Még akkor sem, amikor az efféle panaszokra olykor válasz születik, legyen az mégoly kulturáltan is megfogalmazva.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.