Kovács Zoltán szerint az elmúlt nyolc év fejlődése magáért beszél, „a tüntetők cirkusza” ezen nem tud változtatni

  • - gera -
  • 2019. január 21.

Fekete Lyuk

Az államtitkár azt is elmondta, hogy Nyugat-Európában irányított, kalibrált liberális médiatúlsúly van.

Bayer Zsolt műsorának, a Bayer shownak volt a vendége tegnap Kovács Zoltán kommunikációért felelős államtitkár, aki a műsorvezetővel összhangban húsz percen keresztül kritizálta a baloldalt, a sajtót, a liberálisokat, és nagyjából mindenkit, akinek nem tetszik a kormány politikája.

Kovács szerint semmilyen ok nem kell most, hogy Magyarország támadják, mert mi lettünk „az ellenpélda”.

Az államtitkár azt is mondta, hogy összejátszásról van szó, a magyar ellenzék összejátszik az európai liberálisokkal és a baloldallal, hogy azt a látszatot keltsék, hogy Magyarországon zavar és zűr van.

false

 

Fotó: YouTube/Echo TV

„Nyugat-Európában irányított, kalibrált liberális médiatúlsúly van, amelyet nem érdekli, hogy Franciaországban a rendőrök már éles fegyverrel vannak felszerelve, a magyar rendőrök viszont nyugodtak voltak” – magyarázta Kovács, aki szerint „Nyugat-Európában a választók elkezdtek felébredni”, bár az nem egészen derült ki, mire is gondolt.

A műsorban még az is elhangzott, hogy Magyarország fejlődik, az elmúlt években építkezés folyt, minden évben egyet előrébb tudtunk lépni, ami sok szempontból magáért beszélt. Kovács szerint pedig „az a cirkusz, amit a tüntetők kreálnak”, biztosan nem állhat meg a lábán.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.