Megvan, honnan vette Orbán a liberálisokat "leleplező" gondolatát

  • narancs.hu
  • 2020. február 17.

Fekete Lyuk

Egy idézet volt, de a vége lemaradt.

"A liberális ember nem más, mint az a kommunista, akinek diplomája van" - mondta Orbán Viktor miniszterelnök vasárnap délutáni évértékelő előadásában, a gondolat azonban nem a sajátja.

Balogh Gábor jobboldali újságíró szúrta ki, hogy a mondat valójában a Rumnapló című 2011-es filmből való, amely Hunter S. Thompson azonos című regényéből készült. Ebben mondja azt az ingatlanmutyiban utazó bűnöző karakter, Art Zimburger, hogy "nincs olyan, hogy liberális. A liberális egy diplomás komcsi nigger gondolatokkal".

A szövegrész nem először bukkan fel: két éve Orbán volt szövegírója, a Corvinus rektora, Lánczi András a Mandineren a blogbejegyzésében is idézte a filmet, és bár ő akkor még hivatkozott rá rendesen, az utolsó, rasszista megjegyzést már akkor is elegánsan lehagyta róla.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.