Nagyon óv minket a minisztérium, ezért nem mondja meg az igazságot

  • narancs.hu
  • 2018. július 19.

Fekete Lyuk

Az EMMI szerint pánikkeltő, ezért nem adja ki a kórházi fertőzésekre vonatkozó adatokat.

Bár a Társaság a Szabadságjogokért pert nyert, a Kúria áprilisban kimondta, hogy ki kell adni a kórházi fertőzésekre vonatkozó adatokat, az Emberi Erőforrások Minisztériuma ezt mind a mai napig nem tette meg - írja a hvg.hu.

false

A Társaság a Szabadságjogokért közleményéből az derül ki, hogy "a minisztérium ahelyett, hogy teljesítette volna az ítéletben foglaltakat és nyilvánossá tette volna az adatokat, a Kúriához fordult, egyúttal azt is kérve, hogy a Kúria döntéséig ne kelljen kiadniuk az adatokat – így nyertek néhány hónapot."

A TASZ szerint a minisztérium időhúzásra játszik, az EMMI jogi érveiről azt írják, hogy  azok igencsak gyenge lábakon állnak. "Arra hivatkoznak, hogy a kért adatok személyes adatnak minősíthetők. Ez nyilvánvalóan alaptalan, hiszen ezek összesített, statisztikai adatok, amikből nem lehet visszakövetkeztetni az egyes betegekre."

A TASZ arról is ír, hogy az EMMI emellett további érveket is bedobott:

„Nem releváns, helytelen, megtévesztő, félrevezető, pánikkeltő” – a minisztérium szerint ez mind egyszerre igaz lenne, ha az általunk kikért adatok nyilvánosságra kerülnének. Az EMMI nyilván arra céloz, hogy azok az adatok, amiket mi kértünk, még nyers adatok, amiket értelmezni kell.

Ezzel - mint a TASZ írja - ők is tisztában vannak, orvosszakértő-adatelemző csapatuk hetek óta készen áll, hogy ha végre megkapják az adatokat, feldolgozzák, értelmezzék őket.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.