Návai Anikó szerint semmi baj a Johansson-interjújával

  • narancs.hu
  • 2021. július 29.

Fekete Lyuk

Nem tudott beszélni a sztárral, de a cikk minden szava tőle származik. Nem érti, mi a gond ezzel.

Megszakította a kapcsolatot Návai Anikóval a Nők Lapja, miután kiderült, hogy a magyar újságíró a lapnak leadott Scarlett Johansson-interjúhoz nem beszélt a színésznővel,  hanem nagyrészt korábbi nyilatkozataiból vágta össze a cikket. A botrány kapcsán a 168 órának exkluzív interjút adott Návai Anikó, aki a felvetésre – az olvasóknak nem volt világos, hogy az interjú nem egy friss, valódi beszélgetés alapján íródott – ezt mondta:

„Értem a kritikákat. De ha az ember újságíró, és van a fiókjában 18 interjú, amit Scarlett Johansonnal készített, amelyben benne van a színésznő egész élete, és minden szót ő mond, akkor miért baj, ha az újságíró ezt felhasználja? Ha egy újságírónak megtiltják, hogy korábbi interjúiból dolgozzon, akkor megtiltják azt, hogy írjon. Mindenki használ korábbi interjúkat, ez bevett gyakorlat. A cikk bevezetőjében nemhogy nem szerepel, hogy most került volna sor az interjúra, hanem az szerepel benne, hogy korábban hússzor találkoztunk. A címlapon az a címe, hogy „Scarlett Johansson – Budapesti emlékek”. Ebből és a bevezetőből is világos, hogy a cikk korábbi interjúkból áll.”

A ScreenRant nevű portálról átemelt idézetről azt mondta, azt bármelyik újságíró használhatja. Mivel a cikk írásakor nem kapott rendes sajtóanyagot, ezt a szöveget használta. 

A történet háttere, hogy a Hollywoodban dolgozó külföldi újságírók egyesületét, a Golden Globe-díjakat is kiosztó HFPA-t, amelynek Návai is tagja, szexizmussal és korrupcióval vádolják. A filmes PR-cégek összefogtak, és a szervezet tagjainak nem adnak lehetőséget interjúk készítésére. Miután a Fekete Özvegy című filmet Budapesten forgatták, Scarlett Johansson főszereplésével, a Nők Lapja kért Návaitól egy Johansson-interjút. Az újságíró a Disney közvetítésével próbált boldogulni, de a sztár PR-munkatársa tényleg elutasította a kérését, még egy kerekasztal-beszélgetésre sem engedte be, és emailben feltett kérdésére sem reagált.

Ezek után döntött az ollózás mellett. 

 

„Miért kellene másképp csinálnom bármit? Miért baj az, hogy írtam egy interjút Scarlett Johanssonnal, és segítettem a Fekete Özvegy magyarországi promócióját? Azt hiszem, hogy korrektül jártam el, amikor elmentem a Disneyhez, és megkértem, hogy segítsen. És amikor kétszer azt a választ kaptam, hogy nem, megpróbáltam a lehetőségeimen belül, a legjobb tudásom szerint megoldani egy feladatot” – mondta a 168 órának az újságíró.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.