Németh Szilárd megvilágosodott: valójában francia érdekeket szolgál a Momentum

  • narancs.hu
  • 2017. október 28.

Fekete Lyuk

A rezsibiztos átlát a szitán.

A Fidesz alelnöke nem ismer tréfát, ha a nem létező Soros-tervet végrehajtó, láthatatlan idegen ügynökökről van szó, de szombatra Németh Szilárd rájött egy újabb rejtélyre. Facebook-oldalára kiposztolta az egyik Index-cikk linkjét, amelyben a Momentum és a francia elnök, Emmanuel Macron pártja közötti kapcsolatról van szó.

Miután az írás minden betűjén átrágta magát Németh Szilárd, megvilágosodott, és összerakta a képet, mégpedig: a Momentum Mozgalom a franciák érdekeit szolgálja Magyarországon, mert a párt aktivistái korábban jól megfúrták a 2024-es budapesti olimpiai tervet azért, hogy Párizsban lehessen a világesemény.

Íme, a tűpontos okfejtés:

„A francia elnöknek nagy tervei vannak a Momentummal – adta tegnap hírül a Simicska-lap, az index.hu. Például a franciák egyik nagy terve a 2024-es olimpia megrendezéséről úgy jött be, hogy a magyarokét előtte legyilkolta a Momentum. Most már csak arra kellene világos és elfogadható választ adniuk, hogy miért a franciák érdekeit szolgálta, szolgálja a Momentum Magyarországon! Mit akarhat még tőlük Macron elnök?”

Az persze nem zavarta Németh Szilárdot, hogy Macron akkor még csak elnökjelölt volt – ráadásul nem is a legesélyesebbnek számító –, amikor idén februárban a kormány visszalépett az olimpiai pályázattól, de ilyen apróságoknál nem érdemes leragadni egy ekkora felfedezés során.

A rezsibiztos úgy hazudik, mint a vízfolyás: szerinte a Fidesz soha nem kapott pénzt Sorostól

Olyat mondott, hogy abba egész Csepel beleremegett. Egy péntek esti lakossági fórum előtt kérdezte Németh Szilárdot az Index munkatársa, és a Fidesz alelnöke olyat mondott, hogy abba egész Csepel beleremegett. Azt állította ugyanis, hogy korábban a Fidesz nem kapott anyagi támogatást Soros Györgytől, ő nem tud erről.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.