Rétvári: „A legharcosabb feministáknak is tapsikolniuk kellene, hogy szabadon választhatnak Magyarországon”

  • B.P.M
  • 2019. május 21.

Fekete Lyuk

Ja, hogy ezért kéne tapsikolni?

Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumánák (Emmi) parlamenti államtitkára interjút adott a Magyar Nemzetnek, ami – mily' meglepő! – a migrációra fókuszált.

Egy ponton az interjú készítője az állította, hogy a „genderszakosok” szerint a magyar kormány a bölcső és a tűzhely mellé száműzi a nőket, majd megkérdezte, hogy Rétvári mit gondol az „anyaság kontra karrier” szembenállításról.

Az államtitkár szerint a magyar nők „egyáltalán nem a tűzhely mellett élnek”, a foglalkoztatásuk jelentősen emelkedett, tehát több édesanya tudja a karrierjét építeni. „Ezt segíti az is, hogy húszezer bölcsődei férőhelyet hozunk létre, s hogy emellett a korábbi szabályozással ellentétben, ha ma valaki a gyermek féléves korától visszamegy dolgozni, nem veszti el a gyermek után járó támogatást. És idetartozik, hogy az új családvédelmi akcióterv részeként a jövőben a negyedik gyermek vállalása után az édesanyák örökre szja-mentességet élveznek majd, ami úgy is felfogható, mint egyfajta jövedelmi kompenzáció a karrierépítésből kiesett évekért. Azt hiszem, a legharcosabb feministáknak is tapsol­niuk kellene, hogy Magyarország ilyen mértékben támogatja a nőket; hogy biztosítja számukra a választás szabadságát és lehetőségét. De persze ők ilyenkor mélyen hallgatnak” – fogalmazott Rétvári.

Kapcsolódó:

Rétvári: A bevándorlással járványszerűen terjednek a parazitákkal összefüggő megbetegedések

Az államtitkár szerint ijesztő, hogy Németországnak 2030-ra muszlim kancellárja lehet, továbbá azok migránsozzák le a magyar felmenőkkel rendelkező venezuelaiakat, akik korábban évtizedeken át lerománozták az erdélyi magyarokat. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára interjút adott a Magyar Nemzetnek, amely beszélgetés középpontjában - dobpergés - a bevándorlás állt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.