Rogán államtitkára megmutatta, mennyire szánalmas a Fidesz, ha sarokba szorítják

  • narancs.hu
  • 2017. október 28.

Fekete Lyuk

Pedig csak kaptak néhány izgalmas kérdést.

Az országgyűlési képviselőknek van egy olyan lehetőségük, hogy – többek között – a kormánytagoknak, a minisztériumoknak írásbeli kérdéseket tehetnek fel, amelyekre a címzettek elvileg kötelesek válaszolni. Az már egy más kérdés, hogy ezek a válaszok a tényekkel és a valós tájékoztatással sokszor hadilábon állnak.

Demeter Márta, az LMP országgyűlési képviselője még október hatodikán küldött el minden minisztériumnak egy-egy irományt ugyanazokkal a kérdésekkel. Az Index.hu által kiszúrt kérdések között szerepelt, hogy az adott miniszter/minisztérium helyesnek tartja-e, hogy:

– a letelepedési kötvények után az offshore cégek nem fizetnek Magyarországon egy fillér adót se;

– a kötvényprogrammal 20 ezer olyan ember előtt nyitotta meg ellenőrizetlenül a kapuit, akik a kormányzati haveroknak fizettek;

– már több alkalommal kiderült, hogy elítélt külföldiek is vásároltak így magyarországi letelepedést, mindössze 300 ezer euróért;

– akár más titkosszolgálatok is betelepíthették így az embereiket;

– a magyar embereket nem kérdezte meg a kormány arról, akarják-e, hogy a letelepedési kötvényprogrammal eladják a biztonságukat;

– Rogán Antal köre nagyon jól járhatott ezzel a programmal.

Demeter Márta

Demeter Márta

Fotó: Németh Dániel

Ezekre a nevetségesen ostoba és felesleges kérdésekre a Miniszterelnöki Kabinetiroda – vagyis Rogán Antal miniszter – államtitkára, Dömötör Csaba ezt a határozott, megnyugtató és részletes információkat tartalmazó választ adta Demeter Mártának:

„Egy olyan reménytelen helyzetben lévő párt, mint az LMP kétségbeesett politikai akciójával nem foglalkozunk.”

Köszönjük.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.