Újpesti focitulaj: Hallom a pletykákat, hogy valakik átveszik a klubot

  • narancs.hu
  • 2018. június 6.

Fekete Lyuk

Újabb gyöngyszem a NER fociálmából.

Roderick Duchâtelet, az Újpest FC belga tulajdonosa érdekes nyilatkozatot tett a bajnoki bronz- és kupagyőzelem után arról a pletykáról, miszerint valamely NER-oligarcha lecsapna az Újpestre, lévén az észak-pesti klub azon kevesek közé tartozik, amely mögött nem valamely Orbán-közeli „vállalkozó” áll. Még.

„Boldog lennék, ha arról szólnának a pletykák, hogy eladjuk a klubot, mert a szóbeszédek, amiket én hallottam, arról szólnak, hogy átveszik a klubot. Ezek a pletykák rendszeresen – nagyjából félévente – előjönnek, főleg akkor, amikor az Újpest FC erős. Úgy gondolom, ezek arra valók, hogy aláássák a stabilitásunkat, amelyről az elmúlt pár évben tanúbizonyságot adtunk.”

Hát, így megy ez nálunk.

(via 444)

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.