Végül a CÖF is beszállt a padháborúba

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. július 19.

Fekete Lyuk

A Civil Összefogás Fórum szavazást rendezett. Az elsöprő többség – vagyis 2163-ból 2108 – úgy gondolja, a „szivárványtalanítás” nem rongálás.

A Civil Összefogás Fórum – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖF-CÖKA) az MTI-hez eljuttatott közleményben adta hírül, hogy ezután szavazási lehetőséget biztosít „a polgárok híradójának szánt” hírportálján „az egyszerűbb, átláthatóbb és pontosabb véleménynyilvánítás érdekében”.

A CÖF szerint a közéletet az elmúlt hetekben legjobban megmozgató két téma a ferencvárosi szivárványos pad átfestése, valamint az, hogy a főváros eladja a Lánchíd kandelábereit.

„A magyarok véleményéből kitetszik, hogy nem lehet bűncselekmény egy pad átfestése, ezt felmérésünk is bizonyítja. Az elsöprő többség nem ért egyet azzal, hogy a ferencvárosi pad szivárványtalanítása rongálás lenne” 

– állapítja meg a CÖF.

A közleményből kiderül, hogy július 11-én „startolt el” a szavazás ebben az ügyben. Arra keresték a választ, hogy az emberek szerint bűncselekmény történt-e, amikor a szivárványszínű padot átfestették. Egy szervezet ugyanis rongálás miatt feljelentést tett. A szerdán lezárt szavazásban 2163-an nyilvánítottak véleményt. Ehhez képest a 2108 szavazat tényleg elsöprő többség, 97 százalék. Ennyi szavazó szerint nem történt bűncselekmény. 3 százalék – 55 szavazat – szerint igenis rongálás, azaz bűncselekmény a köztéri pad átfestése. 

A kandeláberértékesítés ügyét a CÖF úgy vezeti fel, hogy „mint ismeretes, Karácsony Gergely és a dollárbaloldali városvezetés módszeresen csődbe vitte Magyarország leggazdagabb települését. A főpolgármester bejelentette – hiszen vélhetően most már minden forint számít nekik –, hogy árverés útján értékesítik a Széchenyi Lánchíd 14 darab kandeláberét” .

Ebben az ügyben az volt a kérdés, egyetértenek-e a voksolók a kandeláberek eladásával. 2379 szavazóból 2349 nem értett egyet az eladás tervével, és 1 százalék – 30 szavazat – helyeselte. 

A CÖF fogadkozik, hogy ezután is hangot ad a civilek véleményének, megismerteti a magyarok álláspontját a közéletet meghatározó témákban, „így az össztársadalmat érintő hasonló felmérésekkel” folyamatosan jelentkezni fog, így nyújtva hiteles képet a közgondolkodásról.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.