Hordhatatlan, őrült ruhák!

  • 2014. július 26.

Felszab

Király Tamás divatművész kreációi 1989-ből. Fotók, videó.
false

Hordhatatlan, őrült ruhák!

false

Ez áll egyebek mellett a műsor tartalmi leírásában, de tény, hogy július közepén a Magyar Televízió híradója rövid riportban számolt be (a 2013-ban meggyilkolt) Király Tamás divatművész legújabb kreációiról. Noha a felvezető szöveget jobbára elnyomja a Petőfi Csarnok szabadtéri színpadára szervezett „vonagló” bemutató alá kevert pszichedelikus zene, az kivehető, hogy a kommentátor világsikerről beszél.

Ami nem meglepő, hisz a nemzetközi divatszakmában a 80-as évek óta meghatározónak számító i-D magazin is közölt Királyról cikket 1989-ben: a 71. szám, amelyben az megjelent, állítólag nincs meg senkinek Magyarországon. Viszont ugyanabban az évben a Stern magazin számára is összeállt egy riport a rendszerváltás kori magyar divatról, amelynek fotózásán egy külön sorozat készült Király modelljeiről az Ifjúsági Magazin számára. Ezt szerencsére megőriztük.

false

Fotó: Urbán Tamás/OSA

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.