Király Tamás divatművész kreációi 1989-ből. Fotók, videó.
Ajánlom
Hordhatatlan, őrült ruhák!
Ez áll egyebek mellett a műsor tartalmi leírásában, de tény, hogy július közepén a Magyar Televízió híradója rövid riportban számolt be (a 2013-ban meggyilkolt) Király Tamás divatművész legújabb kreációiról. Noha a felvezető szöveget jobbára elnyomja a Petőfi Csarnok szabadtéri színpadára szervezett „vonagló” bemutató alá kevert pszichedelikus zene, az kivehető, hogy a kommentátor világsikerről beszél.
Ami nem meglepő, hisz a nemzetközi divatszakmában a 80-as évek óta meghatározónak számító i-D magazin is közölt Királyról cikket 1989-ben: a 71. szám, amelyben az megjelent, állítólag nincs meg senkinek Magyarországon. Viszont ugyanabban az évben a Stern magazin számára is összeállt egy riport a rendszerváltás kori magyar divatról, amelynek fotózásán egy külön sorozat készült Király modelljeiről az Ifjúsági Magazin számára. Ezt szerencsére megőriztük.
Az okosjegyek beszántásáról egyáltalán nem kommunikáltak, lapunk kérdésére azt válaszolták, átalakul a rendszer, és majd tájékoztatják a nyilvánosságot is.
Új felállás alakult ki az ukrajnai háborúban: Trump és Putyin álma az, hogy megegyezzenek az európaiak rovására, és hogy az országaik visszanyerjék a hidegháború vége óta elvesztett domináns szuperhatalmi státuszukat. Az EU és Ukrajna viszont kitartanak.
Pusztulásra ítélt a képviselő-testület három helyi védelem alatt álló belvárosi házat Siófokon. Az egykori ún. teremmozi és a Csárdás étterem 2018-ban lett műemlék, a Csülök étterem, Révész Géza szülőháza azonban korábban is az volt.
A Facebook és a Google betiltotta a politikai üzeneteket, mire a fideszes politikusok most saját hírcsatornáikon keresztül próbálják elérni a választókat. Egy minisztertől és egy kormányszóvivőtől, pontosabban az általuk vezetett digitális polgári köröktől kaptunk meghívót. Megnéztük, miről zajlik a beszélgetés.
A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.
Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.
Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.
A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.
„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.
Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.
Az amerikai dokumentarista fotográfia egyik legfontosabb alakjának munkáiból először láthatunk önálló kiállítást Magyarországon a Mai Manó Házban. E válogatásban a fotográfus a nők változatos szerepeit, küzdelmeit és társadalmi pozícióit mutatja be, tudatosan kerülve a romantizálást és a szentimentalizmust.