Király Tamás divatművész kreációi 1989-ből. Fotók, videó.
Ajánlom
Hordhatatlan, őrült ruhák!
Ez áll egyebek mellett a műsor tartalmi leírásában, de tény, hogy július közepén a Magyar Televízió híradója rövid riportban számolt be (a 2013-ban meggyilkolt) Király Tamás divatművész legújabb kreációiról. Noha a felvezető szöveget jobbára elnyomja a Petőfi Csarnok szabadtéri színpadára szervezett „vonagló” bemutató alá kevert pszichedelikus zene, az kivehető, hogy a kommentátor világsikerről beszél.
Ami nem meglepő, hisz a nemzetközi divatszakmában a 80-as évek óta meghatározónak számító i-D magazin is közölt Királyról cikket 1989-ben: a 71. szám, amelyben az megjelent, állítólag nincs meg senkinek Magyarországon. Viszont ugyanabban az évben a Stern magazin számára is összeállt egy riport a rendszerváltás kori magyar divatról, amelynek fotózásán egy külön sorozat készült Király modelljeiről az Ifjúsági Magazin számára. Ezt szerencsére megőriztük.
A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák.
Az itthon alig ismert grafikus, illusztrátor és divatfotós Santhó Imre munkáiból nyílt kiállítás a Collegium Hungaricum Berlinben, a képek a két világháború közti Berlin hangulatát is jól visszatükrözik.
Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak.
A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.
Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.
A Csajok befejezésének immár nyolc éve, s Lena Dunham mintha azóta sem találná azt a hangját. Most visszatért a tévéhez Túl sok című minisorozatával, de ez mintha a Csajok kicsit sárgább, kicsit savanyúbb mostohatestvére lenne.
A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.
változtasd meg / életed / válts a Vígbe/ bérletet / tüntesd fel az / adószámod / jöjjön el a / te országod / küzdve küzdj és / bízva bízzál / vigyázz nehogy / vissza-/ hízzál (Erdős Virág: Imperatívusz)
Ezt a napokban posztolta a MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt. A mondatot azért is érdemes megjegyezni, mert tökéletesen kifejezi annak az öngyilkos közlekedési koncepciónak a lényegét, amely az elmúlt tizenöt évben figyelmen kívül hagyta a vasutat, és engedte, hogy teljesen leépüljön.