Film

A tenger szívében

  • - kg -
  • 2016. január 10.

Film

A közelgő ünnepek mindig előhozzák Hollywoodból a tájképfestőt, az évnek ebben a szeretetteljes szakában főleg a régi idők kikötővárosainak romantikus ábrázolása megy, világítótoronnyal, nehéz léptű tengerészekkel és jelentős arcszőrrel. E tekintetben Peter Jackson Hobbit-filmjeinek Tóvárosa – szintén karácsonyi kedveskedés – alig különbözik Ron Howard részben igaz történetének amerikai kikötővárosától, s bár ez azok malmára hajtja a vizet, akik szerint a Hobbit valóban megtörtént, ám ebbe a vitába most nem mennénk bele. Elég legyen annyi, hogy Brendan Gleeson mindenféle maszkmesteri mesterkedés nélkül úgy fest, mint egy 150 éve élt tengerész, de Ben Whishaw sem hagy kivetnivalót maga után mint Herman Melville, aki a vén tengeri medvénél keres ihletet egy setét éjszakán a Moby Dick megírására. És Gleeson, nagy idők és nagy bálnák tanúja, némi unszolás után belecsap a mesébe, kár, hogy az így megelevenedő történet – hogy süllyesztette el az Essex bálnavadászhajót egy bazi nagy ámbrás cet – feleannyira sem élvezetes, mint a nagy ír színész mogorva, mikulásos brummogása az éjszaka leple alatt, az elmaradhatatlan világítótorony fényében. Az Essex kálváriája Chris Hemsworthnak és az ámbrás cet megalkotóinak ad lehetőséget, hogy bemutassák tudományukat, de a Hemsworth–bálna meccsen a jobb sorsra érdemes színésznek mintha nem osztottak volna lapot: nincs is annál kínosabb, mint egy olyan filmért fogyni le drasztikusan, Christian ­Bale módszerével, mely legfeljebb valamelyik hajómakett-fesztiválon számíthat jelentősebb elismerésekre.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.