tévésmaci

Bárány a réten

  • tévésmaci
  • 2023. május 17.

Film

Amikor Sztupa és Troché kiültek a gádorba, mindenki részeg volt.

Hogy aludtak-e vagy ájult, üzemen kívüli állapotban hevertek-e, azt nem nagyon lehetett eldönteni, talán csak aszerint, hogy aki valami fekvőalkalmatosságon hörgött, azt alvónak, ám aki asztalra borulva vagy éppenséggel alatta, vagy mindenfelé döglött, azt ájultnak lehetett minősíteni. Sztupa és Troché csináltak ugyan egy rövid, felületes leltárt, de csak olyan kötelességtudat-féléből, biztos, ami biztos alapon. Ómafa már elvitte a szajrét, biztonságban érezték magukat. Ellenben a gádorban elkelt a télikabát, kellemetlen februári reggel volt, a kialvatlanságtól lelassult a vérkeringés, s ez csak továbbnövelte a hidegérzetet, a fázást. Sztupa hintázott a székén, s a kezét dörzsölgette, lehelgette, Troché szerint úgy, ahogy a filmeken látta. Mindenesetre az is látszott, hogy valamin nagyon töri a fejét. Na, bökd már ki. Mondd, Troché, visszahozzuk valamikor a gyémántokat? Kéne? Troché igyekezett könnyed hangon válaszolni, hát vagyunk mi egy d’Artagnan? Ketten még a három testőrt is nehezen adnánk ki, be kéne venni Ómafát, akkor meg d’Artagnanunk nem lenne. Különben is, ez nem lelkiismereti kérdés, ne csinálj belőle álproblémát. De Sztupa csak nem hagyta annyiban, Troché, te gondoltad volna valaha is, hogy egy falusi lagziból, cudar rossz borok, kerítésszaggató pálinkák közül lopjuk el a Tadzs Mahal gyémántot?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."