Film

Egy fantasztikus nő

  • - kg -
  • 2018. július 7.

Film

Nem kell ahhoz a cinizmus végstádiumában lenni, hogy szemünk előtt megképződjön a tökéletes fesztiválfilm (T. F. F.), melynek fontossága felől szemernyi kétségünk sem lehet. A T. F. F. szereplői rendre az M & M, vagyis a megalázottak és megszomorítottak mezőnyéből kerülnek ki, és hívják fel figyelmünket korunk rákfenéire. Az Egy fantasztikus nő tökéletesen kimeríti a T. F. F. fogalmát; végigjárjuk mindazt a hétköznapi szörnyűséget, ami egy transznemű chilei nőre zúdul, amikor szembetalálja magát a többségi társadalom tipikus tagjaival, a törvény vagy csak saját maguk képviselőivel, olyan alakokkal, akik első, második és harmadik felindulásukban sem képesek elfogadásból jól vizsgázni.

Sebastián Lelio filmjében gyász keretezi a hősnő történetét: Marina előtt aligha ismeretlenek a kitaszítottság helyzetei, de párja hirtelen halálával gyors egymásutánban kapja meg, amit egy transznemű nő csak elszenvedhet. Középkorú szerelmének rokonságától, az elvált férfi exfeleségétől, felnőtt fiától és egyéb családtagjaitól éppúgy semmi jóra nem számíthat, mint a halál okát vizsgáló rendőri és egyéb erőktől, akik, ha tehetnék, a gyász jogától is megfosztanák. Egy tipikus T. F. F. beérné a pofonok leltárszerű felmutatásával, de Lelio és a főszerepet alakító Daniela Vega ennél többre szövetkeztek, és nemcsak a szándékaik, de az eszközeik is megvannak ahhoz, hogy Marina történetéből hús-vér filmet faragjanak. Egy feszült és bensőséges love & gyász sztorit, amelynek semmi szüksége a fontoskodás mankójára. Beéri egy öntörvényű film ismérveivel is.

Az ELF Pictures filmje

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.