Film

Könyvklub

  • 2018. július 7.

Film

Könnyű nyári szórakozásra vágyók, ne tessenek megijedni, könyvekről egyáltalán nincs szó ebben a vadiúj, mégis minden elemében jólesően ismerős vígjátékban. Az olvasmányélményeiket megbeszélni havi rendszerességgel összejáró hölgykoszorúról nehéz is feltételezni, hogy Dosztojevszkijt vagy Joyce-ot elemez. Fehérboros csacsogásaikba éppen az Ötven Árnyalatos Trilógia darabjai passzolnak (amelynek nyílt reklámja az egész produkció, nyakamat rá, hogy a könyvkiadó jól megtámogatta a büdzsét) – s a hetvenes éveikbe forduló kamasz lányok a sztori szerint pont E. L. James bestsellereiből kell értesüljenek a misszionárius póztól eltérő örömszerzési fortélyokról. A korosodó hölgyek szexuális felbátorodásának bohókás története ellenben nagyon is szemérmes és olyan diszkréten ráutalós, hogy nincs az a prűd aggszűz, akinek a visszafogott malackodástól torkán akadhatna a jól nevelt kacagás. A film létrehozóinak tutira menése viszont bátran nevezhető szemérmetlennek. Ennyi sztár egy rakáson (nem csak Candice Bergen, Jane Fonda, Diane Keaton, Mary Steenburgen, de még Don Johnson és Andy Garcia is), a szerepek kockázatmentes kiosztása (mindenki olyasmit alakít, amiben egyszer-kétszer-tízszer már sikert aratott), a szigorú forgatókönyvírói mértéktartással kidekázott fordulatok elvárt happy endbe simogatása, a gondos sminkelés, öltöztetés, a stabil jólét lakályos kulisszáinak és a turisztikai látványosságok bemutatásának sztoriba emelése mind-mind avatott szakembergárdára utal. Amely jól ismeri és vállalható nívón szolgálja ki a piaci igényeket.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.