Film

A Quantum csendje

  • - kg -
  • 2008. november 13.

Film

Olyan hamar bejáratódott a Casino Royale elsõbálozó Bond-modellje, hogy máris sikerült belekényelmesedni a felfedezett formulába. Tán korai még a producerek elbizakodottsága, hiszen az elõdeihez képest merõben szokatlan társasági és harci modorral jelentkezõ új Bond bemutatása, az alapoktól való újbóli elrugaszkodás egyszeri hangulatfokozó elem volt, ami nélkül nem marad más, mint egy összevérzett szmoking és a nyers, öklözõ harcmodor Daniel Craig elõadásában. Persze még mindig meg lehetett volna kockáztatni, hogy Pierce Brosnan csak álmodta az egészet, és egy reggeli martini után visszaáll a világ rendje, de ez most már visszavonhatatlanul a paródiákra marad, az új epizód ugyanis ott folytatja, ahol a régi abbamaradt. Az pedig ott esett, ahol Bond új korszakot hirdetett; olyat, ahol nem a sorozat saját hagyományai, hanem a legújabb akciófilmes trendek diktálnak. Ebben a történelmi Bondokéhoz képest jóval hajtósabb mezõnyben viszont akármilyen tökös is a 007-es, mégiscsak a korrekt trendkövetés jut neki osztályrészül.

A Quantum csendje angol rekordbevételeit nézve a britek önérzetét mindez egy cseppet sem viselte meg, miként az sem, hogy Bondra a legnagyobb veszélyt nem a francia filmmûvészetbõl kihorgászott Mathieu Amalric fõgonosza, hanem a figura sorsát övezõ tanácstalanság jelenti. Bond gyásza olyan nagyra sikerült legutóbb, hogy abból simán elvegetál a folytatásban is. A Quantum csendje úgy lóg a Casino Royale-on, mint egy utánfutó egy fényes sportautón; haszonjármûvel pedig nehéz lesz hosszú távon Omega órákat reklámozni.

 

Az InterCom bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.